Люис Хамилтън с Макларън Мерцедес направи най-бързата обиколка във втората тренировка на пистата Спа-Франкоршамп днес следобед. Тестът премина при отлично, слънчево време върху напълно сух асфалт, нагрят до цели 30 градуса.
Използвайки меките гуми за този уикенд (софт) в гамата на Бриджстоун шампионът направи серия от много бързи обиколки, в която изпревари Тимо Глок. Немският състезател на Тойота, също с меките гуми, бе с най-добро постижение до последните минути. Дълго време трети в подреждането бе Ярно Трули, също с Тойота и с меките гуми, като той бе пръв и в сутрешната сесия, карайки в ранния етап на тренировката преди да завали.
В края на сесията обаче времето му бе пометено от Кими Райконен (Ферари). Финландецът обаче получи повреда в самия край на тренировката, както и Хайме Алегерсуари, оставил преди това отново отлично впечатление с много добри турове.
Четвърти във втората тренировка днес се класира Марк Уебър (Ред Бул). До момента, в който съперниците му започнаха да използват по-меката от двете смеси на Бриджстоун, австралиецът бе безспорен лидер.
С по-твърдите гуми (от типа медиум) Уебър направи феноменална серия от обиколки в средата на тренировката. Той започна с тур за 1:48.254 мин, слезе до 1:47.830 (и поведе), подобри времето си до 1:47,496 и след това постигна 1:47,484 мин. С този резултат бе начело на класирането почти до последните 15-на минути, когато с втория си комплект нови по-меки гуми за днешния ден колегите му го изместиха. Самият Марк с меката смес слезе едва до 1:47,329 мин.
Себастиан Фетел бе пестелив в обиколките си и почна с меките гуми за разлика от другите, отново пазеше двигателя си.
Двата Ред Бул-а обаче печелеха най-много време във средния сектор, като за пореден път демонстрираха превъзходството на колата си като аероефективност.
В същото време с подобряването на времето невъзможността на съперниците им от Браун Гран при да достигнат добра скорост на скоростна писта като Спа стана очевидна. Дженсън Бътън и Рубенс Барикело останаха със 17-о и 18-о време днес. Независимо, че използваха нови меки гуми в края, и двамата бяха на около секунда от времето на Хамилтън. Бътън дори се оплака, че на Червената вода задницата му не е стабилна.
Роберт Кубица от BMW също имаше подобен проблем, както и много рязко дръпване на мотора след последния шикан, но се справи по-добре и даде 8-о време. Отново най-бавен бе Лука Бадоер, от чието Ферари се откъсна и обтекател, заради който за малко спряха тренировката в началото.