Световният шампион Люис Хамилтън (Макларън) изненадващо даде най-добро време във втората свободна тренировка на пистата Нюрбургринг днес.Зад него останаха претендентите за титлата този сезон Себастиан Фетел (Ред Бул) и Дженсън Бътън (Браун Гран при). Най-бързият пилот от сутринта Марк Уебър с втория Ред Бул остана четвърти.
Сесията премина при много лошо, студено време, като отново и леко преваля още в началото. На мократа писта Джанкарло Фисикела излетя и разби колата, без да може да продължи работа по новостите във Форс Индия, които очевидно работят добре, защото Адриан Сутил стана шести.
При температура на въздуха от около 12 градуса и около 20-22 на асфалта, в първите серии от обиколки с твърдите гуми отново Уебър и Ред Бул бяха недостижими.
Както очакваше още вчера Бътън обаче, когато пилотите сложиха меките смеси, картината се промени. Пръв с тях още в средата на времето излезе Хейки Ковалайнен, който оглави класирането със своя Макларън.
След това начело се изкачиха Бътън и Фетел, а в края на времето Хамилтън бе още по-бърз и даде надежда, че новостите в колата му са в правилна посока. Тимът успя да оборудва само неговия болид с ново, много сложно предно крило и напълно нов, отворен и голям двоен дифузьор. Люис бе доста по-стабилен с новите елементи и в пряко сравнение с данните на Хейки беше проверен ефектът от пакета. И двамата ползваха KERS, който за малко спря да зарежда при Люис.
Във Ферари също бяха със системата и работиха по подобна схема.
Сутринта Маса бе с напълно нов аеропакет с големи рога на носа в стил Ред Бул, а след обяд конфигурацията изпробва и Кими Райконен. И двамата пилоти имаха малки проблеми с колите (Кими – с мотора, а Маса – с бързата смяна на предавките), но резултати бяха прилични.
Характерът на пистата с остри, бавни завои е определено по-удобен за Скудерията, Макларън и донякъде Браун спрямо Силвърстоун, но много ниските температури работят отново най-вече за Ред Бул, които изглеждат много силни, въпреки някои малки проблеми като блокирането на колата на Фетел сутринта. Той загуби възможността да бъде номер 1 днес и заради липсата на KERS, даващ предимство при качването в последния сектор.