Люис Хамилтън с Макларън Мерцедес бе най-бърз в последната тренировка преди квалификацията днес за Гран при на Канада. Британецът демонстрира отличен напредък в работата на тима си, който вчера сгреши настройките във втората тренировка при много непривичните условия на пистата Жил Вилньов. Световният шампион за 2008 г. се справи отлично днес, като бе най-бърз и с двата типа гуми, които толкова много затрудняват работата на всички в падока този уикенд. Втори постижения, също с двете смеси, постигна Марк Уебър с Ред Бул, а стабилни обиколки и трето време записа и Фернандо Алонсо (Ферари).Заради липсата на сцепление на гумите с асфалта и ниските температури и последната тренировка премина нетипично, като в крайна сметка резултатите обещават много интересна квалификация и състезание утре.
Отново бе доста хладно с температури на пистата и въздуха около 20 градуса и след по един опознавателен тур всички се прибраха в боксовете, като Карун Чандок (Испания Рейсинг) имаше проблеми с хидравликата на колата си и поне позира на фотографите да го снимат.
Чак 20 минути след началото Тимо Глок започна серия със своя Върджин и записа някакво време на трасето, като кара с твърдите гуми. Съотборникът му Лукас ди Граси го последва. Продължаваше да е ужасно хлъзгаво, като дори и малкото гума от вчера бе отмита от поредния дъжд. Пилотите на Заубер Камуи Кобаяши и Педро де ла Роса също излязоха, за да се опитат да оправят баланса на колата си от вчера, но до средата на времето на трасето имаше само 4-5 коли. Буеми и Алгерсуари също излязоха на трасето но едва държаха колите си.
Роберт Кубица откри същинските серии около средата на тренировката. Последваха Алонсо, Барикело, Бътън. Буеми на няколко пъти напуска пистата и премина през тревата, която бе наводнена и напълно изстуди гумите му. Тренировката най-после започна, като Алонсо поведе, но Алгерсуари с вече топли гуми го изпревари. Бътън и Хамилтън се опитваха да вдигнат скоростта си и да изпробват решенията от снощи за повече скорост на правите и стабилност на задната част, второто бе постигнато. Със загрели вече гуми и Кубица мина пред Алонсо. Люис пък още във втория си тур с твърдите гуми вече бе бърз и стана трети зад тях. След още 2 обиколки на пистата обаче Алонсо отново бе най-бърз, а веднага след това бе изпреварен от Хамилтън, който вече слезе под 1:18 мин на обиколка. Дженсън отново не бе така бърз като съотборника си, но в първите 2-3 обиколки. След тях стана втори зад Люис.
В първите си серии вече бяха всички пилоти. Хамилтън направи нов рекорден тур след 4 обиколки на пистата, а Михаел Шумахер стана втори още в началото на серията си, но Бътън пак си върна позицията със следващата пета подред обиколка в серията.
Фетел започна своята първа серия едва 25 минути преди края, както и при всички други с твърдите гуми. Себастиан бе на 1,5 сек от Хамилтън в първия си тур, но бе ясно, че след още няколко минути ще стане по-бърз. В следващата си обиколка германецът вече бе 4-и, след още тур – трети. Хамилтън още веднъж излезе начело след 8-ата си обиколка, а Фетел доближи времето му, като колите в челото бяха слезли под 1:17. Уебър също се присъедини към тази група заедно с Алонсо. Испанецът записа второ време, а Уебър вече бе четвърти, зад Хамилтън, Алонсо и Фетел. След още една обиколка Марк бе вече втори на 0,2 от Хамилтън.
15 минути преди края точно приключваха сериите на всички с твърдите гуми и Маса закачи зловещо стената след седми завой, като буквално взриви спирачния си диск на дясно предното колело. Нико Розберг пък имаше проблеми с колата след загряващата обиколка – екипът откри повреда в сензор на съединителя – и едва две минути преди края се появи на пистата, когато вече всички бяха на трасето за една кратка серия с меките гуми. Времената и с тях не се подобриха в първите бързи обиколки, а тур по-късно. Уебър доближи Люис на 87 хилядни, но британецът избяга на повече от 2 десети отново. Алонсо бе с топвреме в първи сектор, но после загуби скорост, а в края точно Уебър тръгна с още по-бързо темпо в този сектор и всичко приключи с излитане на Ди Граси преди фибата.
В самия край Михаел Шумахер също потвърди, че е намерил добри настройки на болида си, като след добрите турове с твърдите гуми стана четвърти с меките.
Голямата дилема пред всички в следващите два часа е как точно да използват гумите в борбата за място, защото суперсофт са бързи, но може да не издържат много дълго утре в състезанието.