Люис Хамилтън от екипа на Макларън записа най-добро време в петъчния ден след като бе най-бърз във втората свободна тренировка днес. Изненадата пък дойде от отбора на Рено след като Нелсън Пикет-младши записа втори резултат, а Фернандо Алонсо завърши сесията на четвърта място. Трети се класира съотборника на Хамилтън, Хейки Ковалайнен.
Хамилтън бе бърз още от началото на втория 1,5 ч. днес, но също така направи доста грешки на трасето.
Въпреки че температурите на въздуха в Будапеща не надхвърлиха 30 градуса, на Хунгароринг бе особено горещо.
От Макларън за първи път представиха така наречените Dumbo-Wings на носа на болида си представени от Хонда още преди повече от месец. Въпреки многобройните си излизания от пистата Хамилтън успя да постигне най-добър резултат след 35 направени обиколки. Британецът подобри с повече от 0,5 сек най-доброто време на Фелипе Маса постигнато в първата сесия. Освен това Хамилтън постигна и най-добрата максимална скорост на пистата, което може би също обяснява многобройните му дребни грешки (по принцип колкото по-легнали са крилата, толкова по-висока е максималната скорост на правите, но за сметка на това колата е по-нестабилна в завоите, добрата аеродинамична ). Вторият по максимална скорост бе на цели 4 км/ч. зад пилота на Макларън.
Изненадата този следобед дойде от тима на Рено. Вторият от Хокенхайм, Нелсиньо Пикет, бе втори и в последната свободна тренировка за днешния ден. Пет минути преди края на сесията бразилецът направи своя последен опит със най-меката възможна смес в палитрата на Бриджстоун и постигна втори резултат на по-малко от 0,2 сек зад Хамилтън. Радостта му обаче продължи малко след като пилотът на Рено се завъртя на първия завой веднага след бързата си обиколка.
Това че Рено ще са конкурентноспособни през тази седмица бе потвърдено и от Фернандо Алонсо, който записа четвърто време след 35 направени обиколки с изоставане от 0,374 сек.
Между двата болида на Рено се нареди Хейки Ковалайнен. Финландецът също направи няколко незначителни грешки, а изоставането му спрямо водача бе едва 0,2 сек.
Пилотите на Ферари пък изглеждаха почти на едно и също ниво. За разлика от сутринта и двамата се смъкнаха в таблицата на класирането, като записаха пета (Райконен) и шеста (Маса) позиция. Времената им обаче бяха много близки до тези постигнати сутринта и не стана ясно дали в следобената сесия не караха повече за сравнение на двата типа гуми, отколкото за постигането на топ времена.
Интересно при гумите бе, че двата най-меки типа на Бриджстоун постигнаха почти идентични времена като предимството изглежда е на страната на малко по-твърдия модел, който е значително по-издръжлив.
Болидите на Форс Индия за първи път днес следобед изпитаха своята “безстепенна” (по-бързо превключваща) скоростна кутия. Това обаче не се отрази особено много на позициите им, които отново бяха в дъното на таблицата.
Себастиян Фетел от отбора на Торо Росо отново имаше неприятности. След като в първата тренировка той направи само 4 обиколки заради проблеми с хидравликата, то във втората германецът записа едва 3 тура. Този път причината бе съединителя. Казуки Накаджима от екипа на Уилямс пък бе единствения пилот, който имаше контакт с матинелите. Той обаче не причини особени поражения по шасито.