Люис Хамилтън (Макларън) бе най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Малайзия на пистата Сепанг. Англичанинът бе доволен от баланса в своя МР4-25, както и съотборникът му Дженсън Бътън, дал трето време в изпитанията. И двамата определиха състоянието на пистата като прилично още след първото си излизане, като световният шампион за 2009 г. допълни, че трасето е прашно, но с добро ниво на сцепление. Съперници пък успяха да определят темпото на колите от Уокинг като впечатляващо в течение на 90-те минути проби.
Между състезателите на Макларън в края на сесията успя да се вклини Нико Розберг, а Михаел Шумахер бе с 4-о постижение. Седемкратният световен шампион успя да излезе около 30 минути преди края, като забавянето бе предизвикано от предполагаема повреда на хидравликата. Звездата на Мерцедес все пак имаше достатъчно време, за да установи, че износването на задна лява гума от външната страна е притеснително високо. Вследствие и на това той направи сериозни промени в реглажите на окачването на MGP W01 и височината на шасито, които явно се отразиха добре на поведението на болида.
Рено R30 е с нови аеродинамични компоненти в Малайзия. Роберт Кубица отново показа прекрасно темпо с колата и пето време. Веднага след него бе Марк Уебър, за когото около четвърт час след началото се появиха съмнения за проблем с прегряване. Наблюдатели забелязаха отлепяне на стикери по Ред Бул-а на австралиеца, но шефът на екипа Кристиан Хорнер бе категоричен, че охладителните системи на RB6 работят чудесно.
Междувременно Пол ди Реста заместваше Витантонио Лиуци в първата сесия, а Файруз Фаузи за първи път участва в официална сесия от Формула 1. Малайзийският пилот на Лотус участва в тренировката на мястото на Хейки Ковалайнен. Ярно Трули пък направи сериозни промени в настройките си половин час преди финала на сесията (и бе по-доволен с втвърдено окачване), докато колегите му от Форс Индия имаха грижи с късането на гумите.
Във Върджин нямаха прекалено много грижи през първите проби на Сепанг. Тимо Глок се мъчеше да оправи настройките на радиото си, тъй като загуби връзка с бокса и инженерите си, докато Лукас ди Граси търсеше оптимален аеробаланс във VR-01.
Предната част на Ферари F10 обаче създаваше известни главоболия на Фелипе Маса. Бразилецът няколко пъти изпускаше трасето и дори повреди леко предното си крило. С електрическа повреда пък се оказа Хайме Алгерсуари в своето Торо Росо.