Люис Хамилтън с Макларън Мерцедес бе най-бърз в първата тренировка на новата писта Йонгам в Корея, където в неделя ще се проведе първата Гран при на страната. Втори и трети останаха Роберт Кубица с Рено и Нико Розберг с Мерцедес. Себастиан Фетел с Ред Бул завърши четвърти на около под половин секунда от Хамилтън, а след него бе съотборникът на англичанина Дженсън Бътън. Пилотите на Ферари Фелипе Маса и Фернандо Алонсо дадоха 12-о и 15-о време.
Тренировката премина при много приятно слънчево време и времената се подобриха колосално за 90 минути.
Веднага след началото на тренировката всички излязоха на пистата за дългоочакваните първи реални обиколки след всички виртуални тестове.
Ред Бул бяха с боя за изследване на аеропотоците, а Макларън със старата система за обтичане на задното крило.
В първите 20 минути никой от големите не направи пълна обиколка, а просто проучваше състоянието на асфалта и нивото на сцепление. Повечето екипи използваха доста изправени крила. Това подсказваше търсене на добро притискане във втория и трети сектор за сметка на малко загуба на първите 3 дълги прави.
Едва 25 минути след началото най-бърз бе Михаел Шумахер с Мерцедес, който направи тур за 1:53.432 мин. Това бе с над 7 сек под топвремето до този момент. Себастиен Буеми (Торо Росо) бе обаче с над 1 сек по-бърз, а след нова слезе до 1:50.150 мин.
Уебър бе първият от фаворитите с бърза обиколка – 1:49.308 мин. Във втория си тур бе блокиран зад Сакон Ямамото, който едва стоеше на хлъзгавата настилка. След 2 тура обаче австралиецът обаче стигна до 1:45.23 мин, което показва как се променяха и условията на пистата. След малко слезе до 1:44.837 мин. Марк също бе с новата система F-duct на Ред Бул.
На трасето излязоха и пилотите на Макларън за първи цялостни обиколки, както и Фелипе Маса с Ферари, чиято първа обиколка бе с над 3 сек по-бавна от топтура на Уебър. Маса кара в тази серия без система F-duct, за да пробва и подобна конфигурация. Оплака се от голямо пързаляне, но все пак бе ясно, че условията се подобряват с всеки тур и изчистването на гумите му, които бяха изцапани при първото му излизане на пистата извън първия завой. Алонсо изчака по-дълго и започна със система за обтичане на задното крило. Фетел също стартира турове в средата на времето.
Най-добро темпо в този момент демонстрира Нико Хюлкенберг, който подобри топрезултата на Уебър и даде 1:44.509 мин.
Алонсо бе много внимателен в първите си пълни обиколки, както и Фетел, който обаче се доближи на 1,4 сек до Нико и във втория поведе с 1:44.404 мин. След още тур слезе до 1:43.599 мин.Обиколка по-късно свали още 2 десети.
Дженсън Бътън на свой ред бе на пистата с обновената система за обтичане на новото задното крило на Макларън, но бе на над 2 сек зад германеца. Но след 3 обиколки поведе с 1:43.096 мин. В тази първа голяма серия Бътън използва обаче старото предно крило на Макларън от преди Гран при на Сингапур, което той харесва много.
Алонсо бе все така предпазлив и бе девети. Хамилтън бе най-търпелив от лидерите и изчака до 20 минути преди края за първата си същинска серия от обиколки. В това време Уебър започна втора серия от турове със същите твърди гуми. В бързата секция около девети завой от пистата излетя Бруно Сена, чието окачване се счупи и това рязко свали скоростта на всички.
В бокса на Макларън пък още стоеше Хамилтън и очакваше да завърши подготовката на колата му също с новото задно с крило и с F-duct, чиято струя излиза върху долния елемент.
Най-бързи бяха вече пилотите на Уилямс, като начело пак излезе Хюлкенберг, но след подобряване на настройките и Мерцедес станаха по-бързи и напред излезе Нико Розберг – 1:42.532 мин.
Люис започна същинските си турове едва 5 минути преди края и даде 16-о време. Но след обиколка само поведе – 1:42.940 мин!
След секунди обаче Бътън с по-дълго работили гуми го измести от върха – 1:41.940 сек.След още обиколка Хамилтън показа още по-добра скорост – 1:40,887 мин. В това време без F-duct Маса даде 12-о време. Уебър пък завърши седми. Фетел бе четвърти на под 0,5 сек. Между него и Хамилтън влязахо Кубица и Нико Розберг.