Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън най-бърз и във втората тренировка на Йонгам

Хамилтън най-бърз и във втората тренировка на Йонгам

35
0
Люис Хамилтън

Люис Хамилтън бе най-бърз и във втората петъчна сесия на пистата Йонгам преди Гран при на Корея. Пилотът на Мерцедес бе с малко повече от десета от секундата по-бърз от Себастиан Фетел (Ред Бул) и с 0,124 сек пред съотборника си Нико Розберг.

Условията на трасето останаха чудесни и за вторите 90 минути, отредени за подготовка на отборите. Температурата на въздуха приближаваше предвидения максимум за деня от 25 градуса, а тази на трасето – прескочи 35-36 градуса.

По принцип във втората сесия работата започва от самото начало и тази не бе изключение. Първото време в таблицата се появи още в 4-ата минута – 1:45.027 мин на Жул Бианки (Маруся). Топекипите също не се бавиха. Фелипе Маса стартира веднага програмата си, след като загуби част от първата тренировка заради спукана гума. Себастиан Фетел бе на трасето още в 11-ата минута и моментално излезе пръв с 1:39.696. Сутринта само той, съотборникът му Марк Уебър и най-бързият в началните изпитания Люис Хамилтън дадоха време под 1:40 мин на обиколка. Малко по-късно трикратният световен шампион изпробва чисто ново задно крило за Ред Бул-а си.

В Лотус пък бяха поправили колата на Кими Райконен, който разби лявата й половина в края на предишната тренировка. Половин час след началото всички все още бяха с твърдия тип гуми за уикенда – медиум, но скоро започнаха сериите и със суперсофт. С меката смес бе ред на Хамилтън да излезе пръв (1:38.673), а съотборникът му Нико Розберг излезе втори с 1:38.797. Англичанинът определи обиколката, с която даде най-бързото време като „не най-добрата, но все пак ОК”.

Интересно бе сравнението между бързите турове на Хамилтън и Фетел след изтичането на час от 90-те минути при излизането на Себастиан със супесофт. Немският пилот бе с 0,3 сек по-бърз в първи сектор, но загуби 0,4 сек в следващите два. Изостана на 0,108 сек от Люис, като това бе второто по сила постижение. Междувременно Мерцедес започнаха дългите си серии обиколки – Хамилтън с медиум (и предно крило с по-малко натиск), а Розберг с гуми суперсофт.

Мерцедес преживяха доста в последните надпревари. Хамилтън спечели в Унгария, но екипът се загуби в Белгия и Италия. Изглеждаха малко по-силни в Сингапур, но отново отидоха по-назад в състезанието. Колата е достатъчно бърза, просто изглежда пропускат нещо. Възможно е в търсенето на най-добрия компромис между квалификационна скорост и състезателно темпо да са сбъркали някъде. През първата половина на годината бе ясно, че трябва да подобрят болида си за надпреварите. Сега обаче изглежда са загубили скорост в събота без да спечелят достатъчно за неделя – коментира ситуацията в тима от Бракли техническият експерт на ВВС Гари Андерсън.

Той допълни, че настройките за корейската писта са доста сложни и изискват компромис за различните части на трасето.

Рейс инженерът на Фетел предупреди пилота си за сериозно износване на гумите. Германецът имаше и грижи с KERS-а си. Той се прибра в бокса, като предупредителните светлини за системата бяха включени, така че отборът провери каква и ситуацията.

Темпото на Фернандо Алонсо със суперсофт бе около 1:46.8, докато Райконен вървеше с 1:44. Фетел пък (също с меките гуми) бе само с десета от секундата по-бавен в осмия тур от поредната си серия в сравнение с началния от поредицата, като при него последните обиколки бяха в рамките на 1:46.6.

Хамилтън остана пръв до края на сесията, следван от Фетел, Розберг, Уебър, Маса, Ромейн Грожан, Алонсо, Райконен, Дженсън Бътън, Адриан Сутил и т.н.