Люис Хамилтън с Макларън Мерцедес записа най-добро време в последните секунди на днешната първа тренировка преди Гран при на Китай. Той изпревари двамата пилоти на Мерцедес Нико Розберг и Михаел Шумахер, чиято система от типа F-duct отново бе атакувана от съперниците от Лотус вчера, но получи одобрение за използване от ФИА. Нико при това записа второто си време с гуми интермедия, докато конкурентите му бяха със сликове.
Тренировката премина при доста неприятно време. Температурата на асфалта и въздуха бе една 13-14 градуса през всичките 90 минути за подготовка. В началото на сесията пистата бе мокра от поройния дъжд сутринта и пилотите започнаха опитите си с интермедии. Някои като Фелипе Маса все пак още от самото начало се пробваха и с по-твърдия от двата типа сухи гуми за уикенда – медиум, но в първите 30 минути никой не направи обиколка за време.
Все пак с минавания през бокса всички пробваха по нещо ново.
В Макларън Дженсън Бътън бе с ново предно крило, покрито на места с аеробоя. Хамилтън пък бе с цяла платформа от датчици зад дифузьора за проверка на всички потоци зад колата.
При Ферари Фернандо Алонсо бе с ново оформяне на задната част, задното крило бе в аеробоя за проверка на потоците зад новите елементи. Вчера в бокса на тима видях приготвени и нови окачвания.
При Ред Бул Марк Уебър отново бе с по-новата, рязко свиваща се конфигурация на корпуса зад ауспусите, а Себастиан Фетел бе с гладката структура, за разликата между които ClubS1 писа в последния си брой.
Уебър бе първият, пилот който изобщо записа време в тренировката – 1:44.542 мин – повече от 30 минути след началото на изпитанията. После подобри това си постижение с обиколка за 1:40.647 и завърши кратката си серия с медиум с тур за 1:39.558 мин. В средата на времето отново запръска и на пистата стана отново трудно да се използват гуми за сух асфалт. Маса една удържа колата си на 9-ти завой, Пастор Малдонадо – на 14-ти.
В последните минути условията на пистата се подобриха отново, гумите изчистиха идеалната линия и пилотите записаха най-добрите си времена, като отново използваха гумите медиум, някои от тях като Уебър вече доста бяха карали с тях, но австралиецът подобри времето си и записа 1:38.977 мин.
Само 6 секунди преди края обаче Хамилтън бе супербърз и оглави класирането. След това влезе в последна обиколка и в нея бе още по-бърз с повече от 1 сек и така записа най-доброто време – 1:37.106 сек. Успоредно с него в бърз тур в самия край бяха и останалите пилоти, като Розберг даде второ време, следван от Михаел Шумахер, Серхио Перес и Камуи Кобаяши. Японецът също бе с интермедии. Така времето на Уебър остана 6-то в подреждането, а Фетел бе седми, Бътън – осми. Алонсо и Маса се наредиха 11-и и 12-и.