Люис Хамилтън (Мерцедес) бе най-бърз във втората свободна тренировка преди Гран при на Китай. Второ време даде Фернандо Алонсо с Ферари, а трети е съотборникът на англичанина Нико Розберг.
Времето не се подобри особено за втората петъчна сесия – температурата на въздуха се качи само с един градус (до 14), тази на трасето бе 21 градуса. Люис Хамилтън не се подготвяше още за излизане на трасето. От Мерцедес уточниха, че появилият се в края на първата тренировка проблем е свързан с окачването на неговия F1 W05. В отбора бяха убедени, че са поправили колата, но трябваше да я сглобят възможно най-бързо, за да не загуби Хамилтън прекалено много време за настройки.
След първите обиколки Данил Квят оглави класирането с 1:41.279, следван от съотборника си в Торо Росо Жан-Ерик Верн и Ромейн Грожан (Лотус). Руснакът имаше известни проблеми с баланса в първата тренировка, а в началото на втората блокираше задните колела. Форс Индия съобщиха, че програмата им включва сравнение на двата типа гуми за Гран при на Китай и работа по реглажи за квалификацията. Серхио Перес и Нико Хюлкенберг трябваше да изпълнят и няколко по-дълги серии обиколки, тъй като условията в тази сесия са по-близки до тези, в които ще се озоват тимовете по време на състезанието.
В началото всички отново бяха с гуми медиум – по-твърдата спецификация за четвъртия кръг от световния шампионат на Формула 1. Сутринта доста пилоти имаха проблем със загряването им. Разликата в атмосферните условия в Шанхай в сравнение с предходните кръгове бе просто огромна. От Пирели обаче очакваха екипите да приложат натрупаните до момента знания за медиум и софт в работата си, тъй като това е третият уикенд, през който се използват точно тези два типа гуми.
Четвърт час след светването на зеления семафор 14 състезатели вече бяха записали обиколки за време, като най-доброто бе това на Себастиан Фетел – 1:41.087 мин. Кими Райконен пропусна цялата първа сесия заради проблеми с монтирането на предното окачване и кормилния механизъм, втората започна по подобен начин. Механиците на Ферари се подготвяха за излизане на финландеца на пистата, когато свалиха носа и започнаха нови проверки на колата. Междувременно Розберг слезе под 1:40 мин за тур – 1:39.792 – и излезе пръв в класирането, скоро изместен от Алонсо – 1:39.251.
И докато Райконен най-накрая излезе на пистата, в падока се обсъждаше, че техническият екип на Ферари може да има ново попълнение – Боб Бел. Той заемаше поста технически директор в Мерцедес. Напускането му бе обявено в началото на седмицата, но остана малко по-настрани, тъй като вниманието бе съсредоточено върху оставката на Стефано Доменикали и назначаването на Марко Матиачи начело на Скудерията. Новият шеф на Ферари в F1 пристигна на пистата в Китай, където наблюдава работата на екипа.
Близо половин час след началото на тренировката Малдонадо сложи гуми софт и веднага подобри времето си с 2 секунди – 1:40.415 спрямо 1:42.412 с медиум. По същото време Хамилтън вече бе готов да излезе на трасето. Малдонадо обаче катастрофира в 32-ата минута – удари предпазната стена до зоната за сигурност на влизане в питлейна (където Хамилтън заседна по време на надпреварата в Китай в дебютния си сезон, 2007 г.). В Лотус не бяха никак щастливи от инцидента. Техническият директор Ник Честър отбеляза преди началото на уикенда, че всяка обиколка на писта е от значение за работата по Е22. Тимът е с ревизиран под и ново предно крило в Шанхай.
Розберг бе излязъл начело в класирането с 1:38.726 мин (с меки гуми). Алонсо (също със софт) свали 0,27 сек от това постижение и на свой ред стана пръв преди Хамилтън да подобри неговото време с 0,141 сек. Температурата на трасето се качи до 24 градуса. Мерцедес използваха този момент за дълги серии от обиколки. В тях Розберг бе с грейнинг на предните гуми и трябваше да адаптира управлението си така, че да го намали колкото се може повече. Ферари също работеха за състезанието в последния половин час, а Фетел и Рикиардо имаха същия проблем с гумите като Розберг, както и повечето от останалите състезатели. Ниската температура на настилката бе причина те да не могат да се загряват – дори меката смес. Нико и Хамилтън пък тестваха с различни количества гориво за различни фази на надпреварата, като немският пилот се прехвърли на медиум четвърт час преди финала.
В самия край на сесията Хамилтън се обади по радиото, че нещо не е наред с колата му. Неговото време 1:38.315 остана най-добро за тренировката. В класирането следваха Алонсо, Розберг, Рикиардо, Фетел, Маса, Райконен, Бътън, Грожан, Квят.