Люис Хамилтън (Мерцедес) бе най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Корея. Втори и трети след него се наредиха пилотите на Ред Бул Себастиан Фетел и Марк Уебър, като само тримата бяха с постижения под 1:40 мин за обиколка.
Хубаво време посрещна пилотите за тази тренировка – 21 градуса на въздуха, 31 на пистата. Според последните прогнози тайфунът ще пропусне трасето в неделя, но възможността за дъжд в деня на състезанието все още остава.
В началото всички направиха загряващи обиколки и се върнаха в боксовете. Пистата Йонгам почти не се използва за други състезания освен Формула 1 (има само една планирана допълнителна надпревара дори за уикенда на Гран при кръга) и бе доста мръсна в началото. Все пак Родолфо Гонзалес, който бе в кокпита на Жул Бианки, скоро се върна на трасето и даде първото време – 1:49.169 мин. В 23-ата минута той се удари и строши предното крило на болида на Маруся.
Отборите имат някои нови компоненти за уикенда в Корея. Ферари са с малки аероелементи и последната версия на изпускателната си система за F138. Макларън имат допълнителни компоненти на кутиите за радиаторите.
Уилямс планираха най-много нови неща: нови кутии за радиаторите, изпускателна система, модифициран под в задната част на колата, ново предно крило. Впоследствие стана ясно, че част от тях няма да бъдат използвани в Корея, тъй като производството възлизало на 400 000 британски лири, а изчисленията не показали достатъчно сериозен напредък.
Лотус са с болида си с дълга база. В отбора смятат, че той може да е с 0,2 сек по-бърз на обиколка, както и че е възможно да помага при управлението на гумите. Тимът от Енстън е един от най-добрите по отношение на работата с продуктите на Пирели (медиум и суперсофт за Йонгам), но продължава да работи в този аспект.
Основната обсъждана тема до началото на тренировките пък бе предимството на Ред Бул и Себастиан Фетел в Сингапур. По въпроса има няколко теории, а от тима категорично отхвърлиха предположенията, че в RB9 има нелегални системи. Самият Фетел заяви, че по принцип никога не очаква да доминира в който и да е състезателен уикенд. Кристиан Хорнер пък отбеляза, че трикратният световен шампион просто е направил великолепно каране в предходната надпревара и е извлякъл максимума от колата си.
32 минути след началото на тренировката на пистата излязоха и други пилоти, като Серхио Перес (Макларън) веднага свали времето до 1:42.922, а скоро го свали до 1:41.960 мин. Ферари, Ред Бул и Мерцедес все още изчакваха с излизанията след изтичане на почти половината време от сесията. Междувременно от Рено Спорт отбелязаха, че разходът на гориво на Йонгам е най-висок за сезона (единствено Спа е пред корейската писта по този показател) заради последния сектор.
Фелипе Маса се оказа със спукана предна лява гума още при първата си поява на пистата, докато съотборникът му Фернандо Алонсо оглави класирането с 1:41.437. Нико Розберг (Мерцедес) бе втори, на 0,061 сек зад испанеца. Фетел на свой ред излезе начело с 1:40.813 преди Розберг да си върне позицията, подобрявайки постижението му с 0,449 сек и сваляйки след това до 1:40.117. Задната част на Ред Бул-а бе със сериозно количество аеробоя. Люис Хамилтън, който малко по-рано се завъртя, но продължи, пръв слез под 1:40 мин за обиколка с 1:39.630. Марк Уебър го последва с 1:39.816 (+0,186). Маса все още бе в пита след едва 2 тура и без записано време, докато в Макларън се трудеха по задната част на болидите на Бътън и Перес. Алонсо пък смени носа и предното крило, както и Райконен, а Розберг се обади по радиото, че балансът на колата му е доста добър.
Маса най-накрая излезе 20 минути преди края на тренировката. Бразилецът се нареди в средата на класирането. Алонсо промени малко настройките си, търсейки по-добър баланс при променящите се условия на трасето. В последната минута Фетел излезе втори – на 0,037 сек зад Хамилтън. Уебър остана трети, следван от Розберг, Бътън, Алонсо, Ромейн Грожан, Кими Райконен (който катастрофира на самия финал), Перес, Маса и т.н.