Люис Хамилтън с Макларън направи най-бърза обиколка по време на първата тренировка за Гран при на Сингапур. Втори и трети останаха съперниците му от Ред Бул Себастиан Фетел и Марк Уебър. Четвърто време записа Фернандо Алонсо (Ферари).
Тренировката бе съкратена с цели 30 минути, в които организаторите трябваше да оправят бордюрите на 3-4 и 14-ти завой. Така времето за подготовка стана 1 час, през които всички използваха по 1чифт гуми от типа софт – по-твърдата смес този уикенд. Пилотите на Макларън изпробваха за първи път елементи, които ще бъдат развивани в болида им за следващия сезон, но след по две обиколки за събиране на данни за тях се концентрираха върху настройките на болида за този уикенд и малко след средата на времето за подготовка направиха серии от по половин дузина обиколки. В своето излизане Хамилтън на два пъти завъртя топобиколки, като последната от тях бе най-бързата за цялата тренировка – 1:48.599 мин.
Бътън също оглави класирането, но в началото на своята серия и след това остана пети.
На трасето, където само 3 от завоите се преминават на повече от втора-трета предавка, предимствата на Ред Бул в аеродинамиката не са така ясно изразени, но въпреки това сериите на Фетел и Уебър бяха впечатляващи. Марк започна много амбициозно и постепенно увеличаваше скоростта си в началото на своята същинска серия. Пред него бе Тимо Глок с Върджин и в опит да го изпревари Уебър го чукна на последния завой. Крилото му се разтроши, а задната лява гума на германеца бе спукана, което прекрати тренировката му. От тима не искаха да слагат втория чифт софт за днес, а ще го ползват по-късно във втората сесия заедно с разрешения комплект суперсофт. Преди това Глок и целият му тим имаха проблеми със спирачките, както и колегите им от Лотус – спирачен апарат в колата на Хейки Ковалайнен се подпалиха. Тренировката бе спряна, но въпреки прекъсването на сериите Фетел и Уебър бяха много бързи, като Себастиан направи уникална поредица от 3 най-бързи тура един след друг.
Във Ферари Алонсо тества днес нови решения в аеродинамиката и колата му (както и задната част на Ред Бул-а на Уебър) беше цялата в аеробоя.
Испанецът направи първо само 2 опознавателни обиколки, после започна серия от 3, но отново се върна в бокса, защото явно подът прекалено много удряше асфалта. В екипа направиха някои проверки и на данните от телеметрията. После направи още едно излизане в 3 обиколки и с него записа четвърто време, преди тренировката пак да бъде спряна за нов ремонт на бордюрите. В последните минути продължи с още едно кратко излизане, но трафикът бе много голям и никой не подобри времето си.