Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън начело след първата сесия в петъчния ден

Хамилтън начело след първата сесия в петъчния ден

13
0
2014,Бахрейн,Люис Хамилтън,Мерцедес

Пилотите на Мерцедес, Люис Хамилтън и Нико Розберг, постигнаха най-добри времена след първата свободна сесия в петъчния ден. Германецът изостана на 0,2 сек зад своя съотборник, а на същата дистанция на трето място се класира Фернандо Алонсо от екипа на Ферари. Неговият съотборник Кими Райконен постигна шесто време, като бе изпреварен от Нико Хюлкенберг и Дженсън Бътън, за когото това е уикенд номер 250 във Формула 1. Световният шампион Себастиян Фетел остана на десето място, на близо 2 сек от върха.

Първата свободна тренировка на пистата Сакхир започна при отлични климатични условия. Температурата на въздуха бе 25 градуса, а тази на трасето 45 градуса. Въпреки това, както споделяха повече наблюдатели в падока, днес бе по-хладно от очакваното.

В десетата година на провеждането на Гран при на Бахрейн състезанието ще се проведе на изкуствена светлина, но все пак тази първа сесия се проведе на светло в следобедните часове.

С огромна радост и надежда хората в падока посрещнаха информацията, разпространена от Сабине Кем, според която състоянието на Михаел Шумахер се е подобрило значително и той дори е идвал в съзнание.

Предсезонните тестове със сигурност са дали доста информация на тимовете за това трасе, въпреки че мнозина обясняваха, че няма много общо от условията при изпитанията и тези в настоящето. Голяма част от пилотите използваха допълнителния комплект от по-твърдата смес, който според правилата от тази година се дава на всеки пилот за първите 30 мин. на първата тренировка, когато на пистата цареше сравнително сериозна работа.

Още при първото си излизане Нико Розберг съобщи, че му липсва мощност, но след кратък престои в бокса проблемът бе отстранен.

Появи се изключително интересната информация, че Ферари и Макларън са сменили предавателните числа на своите трансмисии. Ако тя е достоверна, това би означавало, че до края на сезона двата отбора няма да имат възможност да ги променят.

Колата дърпа в ляво при спиране, съобщи на рейс инженера си Кевин Магнусен. От екипа обясниха, че предната му лява спирачка е по-загрята от дясната и вероятно това е причината за подобно поведение. Оказа се обаче, че младият датчанин все пак има проблем със спирачките, което на това трасе с четири доста сериозни прави и резки спирания след тях е нещо нормално.

Тази първа сесия бе използвана от екипите на Заубер, Уилямс и Катерам да включат своите трети пилоти в подготовката за състезанието и тестването на някои нови елементи. При швейцарците Гийдо ван дер Гарде замени Естебан Гутиерес, в тима на сър Франк Фелипе Насър замени Валтери Ботас, а Робин Фрийнс се появи на мястото на Камуи Кобаяши в Катерам. Холандецът, заедно с Пастор Малдонадо от екипа на Лотус, бе сред най-усилено работещите пилоти в първата половина на сесията, като целта явно бе да се провери надеждността на задвижващите системи на Рено, които именно в тези два тима дават доста проблеми.

В челото на след първите 45 минути отново очаквано бяха пилотите на Мерцедес, направили по един опит, следвани от Хюлкенберг (Форс Индия), Квят (Торо Росо) и Райконен (Ферари).

Неразбориите във Ферари явно са доста сериозни, защото Алонсо бе пуснат да напусне бокса с гуми от двете смеси на предната ос. Испанецът явно забеляза това и спря преди излизането от питлейна, след което бе върнат от механиците до пита. Хубавото в тази куриозна ситуация бе, че испанецът все пак на време забеляза грешката на своите механици.

В Мерцедес явно бяха събрали достатъчно данни още с първото излизане на пилотите си, които не бързаха да се връщат на трасето. В Макларън пък ситуацията бе обратната и пилотите на екипа от Уокинг бяха сред най-прилежните в първата част, като проблемите на Магнусен със спирачките явно бяха решени. Бътън и младият му колега заеха четвърта и пета позиция, изпреварени само от пилотите на Мерцедес и Нико Хюлкенберг от Форс Индия.

Това означаваше, че първите пет коли разполагат със задвижване на германците, което (особено на това трасе) доказваше превъзходството по отношение на мощността.

15 минути преди края на първата сесия все пак Алонсо успя да постигне най-добро време и да поведе с повече от 0,4 сек на Хамилтън. Хюлкенберг също подобри значително времето си при първия си опит с нов комплект медиум гуми и се нареди втори. Нико Розберг пък измести Алонсо от върха с 0,2 сек при своя втори опит за деня около 10 минути преди края на първата сесия. Веднага след него обаче Хамилтън също подобри топ резултата с 0,2 сек и картината отново придоби реалните си параметри.