Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън начело и на втората свободна тренировка в Турция

Хамилтън начело и на втората свободна тренировка в Турция

3003
0
Снимка: Пирели
Снимка: Пирели

Люис Хамилтън бе най-бърз във втората свободна тренировка на Истанбул парк – 1:23.804 и нов рекорд. Пилотът на Мерцедес изпревари Шарл Льоклер (1:23.970) и Валтери Ботас (1:24.214). Челото допълниха пилотите на Ред Бул Перес (1:24.373) и Верстапен (1:24.439).

Тренировката започна при температура на въздуха 19 градуса, а на асфалта 29. Условията бяха доста сходни с времето през първата тренировка.

Първите пилоти излязоха веднага след като светна зелен светофар. Болидите на Хаас и Алфа Ромео излязоха първи, но скоро и останалите ги последваха. Сайнц, Окон и Алонсо избраха гуми софт, а останалите пилоти бяха с хард и медиум. Пръв обиколка записа  Мик Шумахер – 1:28.599. Времената бързо започнаха да падат. Колоната оглави Серхио Перес с медиум и време 1:25.278. Зад него бяха Алонсо, Латифи и Верстапен, следвани от Норис, Сайнц и Льоклер. Последни без обиколка останаха Джордж Ръсел и пилотите на Мерцедес. Ботас записа 1:38:105 на 12.8 секунди от водача, но скоро подобри на 1:25.199. Ръсел беше още по-бавен в началото на сесията. Много пилоти караха бавно в началото на сесията с цел да отворят разлика.

Льоклер записа 1:25.021, а Райконен бе втори на 1:25.188. Хаилтън бе последният пилот без записано време 10 минути след началото на тренировката.

Латифи се завъртя в девети завой и стюардите развяха жълти знамена за кратко.


Серхио Перес пръв слезе под 1:25 – 1:25.985. Хамилтън и Ботас с медиум записаха еднакви времена на една хилядна от мексиканеца – 1:25.986.

Шарл Льоклер записа обиколка с медиум за 1:24.102 и слезе под времето на Хамилтън от сутринта.


Пилотите на Мерцедес подобриха времената си и Хамилтън се доближи на една десета от пилота на Ферари, а съотборникът му остана на 3 десети от монегаска. Четвърти бе Норис с гуми хард и време 1:24.788. Рикиардо също караше хард с другия Макларън. Перес бе пред съотборника си.

Хамилтън записа най-бързи сектор 1 и 3 с нов софт и оглави колоната с време 1:23.840, което  скоро подобри на 1:23.804, или три десети пред Льоклер.


Фернандо Алонсо записа седмо време с нови гуми софт – 1:24.983. Верстапен  също излезе с нов комплект софт и записа пето време – 1:24.736. Пред него се класира Перес с 1:24.373 и нов софт, докато Сайнц започна стинт с нови гуми медиум. Джовинаци даде седмо време. В средата на тренировката, всички освен Сайнц бяха с гуми софт.

Кими Райконен се оплака по радиото от [цензурирана] вода в краката си заради питейната система, която определи като [цензурирано]. Проблемът изглеждаше сериозен и болидът на финландеца остана в пита, където беше инспектиран и подсушаван, което лиши пилота от ценно време за обиколки.

Льоклер подобри времето си – 1:23.970 или 166 хилядни изоставане. Двамата с Хамилтън останаха единствените пилоти под 1:24. Макс Верстапен остана зад Перес с 1:24.439. Алонсо се нареди на шеста позиция зад нидерландеца с нови гуми софт и 1:24.660, или 856 хилядни изоставане от Люис Хамилтън. Окон бе седми и много близо до испанския си съотборник с 1:24.672.

Междувременно, Ботас и Фетел въртяха обиколки с медиум. Ботас блокира предна гума при спирането на старт финала и изпусна първия завой. Гасли единствен от пилотите на пистата караше хард. Хамилтън също излезе с гуми медиум. Льоклер, Верстапен и Перес също последваха и започнаха да въртят обиколки с медиум.  Най-бързи с медиум бяха Мерцедесите, следвани от Льоклер, а няколко десети по-бавни обиколки въртеше Верстапен. След няколко обиколки, Льоклер продължи да е по-бърз от Верстапен с медиум, а Хамилтън въртеше най-добри обиколки с 3 десети по-бързо темпо от Верстапен. Ботас малко изостана в темпото си. Верстапен се оплака от вибрации в предна дясна гума.

Гасли се завъртя на шести завой и имаше жълти знамена, докато французинът се върне на пистата в състезателно темпо.

До края на тренировката не се случи нищо отличително. Повечето пилоти се движиха в дълга серия с медиум или хард. Само Алонсо, Рикиардо и пилотите на Хаас караха софт. Мазепин се заъртя.

Графиките и анализите на екрана показваха, че според алгоритмите Хамилтън е с най-добро темпо за квалификацията, следван плътно от Льоклер и поставиха Верстапен на секунда от шампиона.