Люис Хамилтън (Макларън) спечели квалификацията за Гран при на Канада и стана първия пилот, несъстезаващ се за Ред Бул, взел полпозишън през сезон 2010 г. във Формула 1. Втори и трети останаха съперниците от тима на Кристиан Хорнер, като Марк Уебър изостана на 0,268, а съотборникът му Себастиан Фетел – на 0,315 сек. Англичанинът пък кара с толкова малко гориво в последното си излизане, че от екипа му съобщиха, че се налага да спре на пистата, тъй като няма бензин. Хамилтън с удоволствие почти си добута болида до питлейна преди да се качи за пресконференцията на най-бързите трима.
Квалификацията започна при малко по-високи температури спрямо последната свободна тренировка – 22 градуса на въздуха и около 30 на асфалта. Времето обаче остана по-скоро мрачно, макар наистина да не валя.
В първата част сцеплението очаквано бе лошо и всички пилоти имаха очевидни проблеми с поведението на автомобилите си. Повечето тимове решиха да използват втория сегмент за последно сравнение на гумите медиум и суперсофт, тъй като и сутрешната сесия не донесе яснота относно поведението им – и двата типа бяха със сериозно износване.
След първите 20 минути от квалификацията отново пилотите на всички нови отбори не продължиха напред, като този път компания им правеше Камуи Кобаяши (Заубер).
– 2,2 секунди разлика от най-доброто време в Q1. Най-добрата работа на отбора досега, страхотно представяне – бе щастливият коментар пък на техническия шеф на Лотус Майк Гаскойн.
В Заубер бяха тотално разочаровани след края на втората част на квалификацията, след като Педро де ла Роса се нареди точно пред съотборника си – 17-и. Очакваше се тяхната система за обдухване на задното крило, въведена много по-рано от други подобни разработки, да им помага в Канада, което обаче не се случи.
Михаел Шумахер бе голямата жертва в Q2. Седемкратният световен шампион сбърка в последния си бърз тур и пресече напряко шикан, след което направо намали скоростта и изпадна от топ 10. Освен това обаче като цяло не бе особено бърз, демонстрирано може би най-добре от факта, че и двата болида на Уилямс го изпревариха. Фелипе Маса пък се класира за последната част на квалификацията в последния момент, след като бе прескочен от пилотите на Форс Индия.
Решителните 10 минути за разпределение местата на първите пет редици от стартовата решетка преминаха наистина напрегнато. Пилотите на Макларън излязоха първи на пистата с гуми суперсофт, с каквито в крайна сметка бе спечелена и първата позиция. Докато Хамилтън обаче летеше, то Дженсън Бътън видимо продължи да има сериозни проблеми с управлението. Мартин Брандъл пък вметна в коментара си за ВВС, че ФИА по принцип не обичат на пилот да му свърши горивото така, както се случи днес с Люис и бе убеден, че управляващата организация ще прегледа внимателно Макларън-а.