Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън на полпозишън в Абу Даби, във Ферари отново грешат

Хамилтън на полпозишън в Абу Даби, във Ферари отново грешат

7118
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън, снимка: Спас Генев/spasgp.com

От Иван Тенчев, наш специален пратеник в Абу Даби

Люис Хамилтън спечели по блестящ начин квалификацията за последното състезание от сезона във Формула 1. Той направи рекордна обиколка на пистата Яс Марина в Абу Даби. Той изпревари съотборника си в Мерцедес Валтери Ботас, който след всички смени в задвижващата система ще тръгне от дъното.

Така до Люис на първи ред ще е Макс Верстапен пред пилотите на Ферари, чиято стратегия на изчакване не проработи и по-бързият от двамата Льоклер нямаше възможност да подобри времето си, защото сесията свърши.

Фетел обясни забавянето си присъствието на съперници от Макларън и невъзможност гумите да загреят, а зад него остана и Шарл Льоклер. Пилотът от Монако успя да запише най-добро време във втората фаза с медиум и ще стартира с тези по-твърди, но по-постоянни гуми, а Фетел ще тръгне със софт.

Зад тях се подредиха Алекс Албон, Ландо Норис, Дани Рикиардо, Карлос Сайнц и Нико Хюлкенберг. Това е 88-ият пол в кариерата на Люис Хамилтън, пети на тази писта и първи от Гран при на Германия този сезон.

33 градуса бе температурата на асфалта в началото на първия сегмент от квалификацията, докато слънцето бе още над хоризонта. Механиците на Торо Росо работеха усилено, за да отстранят проблем в колата на Дани Квят, най-вероятно в електрическата система. Справиха се и руснакът започна обиколките си навреме.

Пилотите на Ред Бул бяха сред първите на пистата за точна подготовка на по-важните следващи етапи. Албон се оплака, че пистата е малко хлъзгава и изостана с почти 1 сек от съотборника си Верстапен, който веднага записа най-добро време.

С рекорден трети сектор обаче Хамилтън го изпревари, миг след като Фетел се завъртя на последния завои в края на подготвителната си обиколка.

Веднага започнаха коментари дали Люис не трябваше да намали. Фетел все пак направи още една подготвителна обиколка и записа пето време, а Хамилтън завъртя още 1 бърз тур, както и съотборникът му Ботас. Валтери излезе начело, но само за секунди, докато Люис не подобри собственото си време, слизайки до 1:35,851 сек.

Абсолютно всички бяха с гуми софт, като в битката за продължаване напред механиците пуснаха безумно Дани Квят за втора серия буквално на метри пред Грожан. Той едва не го удари и бе сред отпадналите от тази сесия. Не продължиха и пилотите на Алфа Ромео, както и тези на Уилямс, при които Ръсел отново бе пред Кубица. Комисарите започнаха разследване на Квят.

Във втората част пилотите на Ред Бул и Мерцедес излязоха с медиум. Тези на Ферари бяха със софт, от които снощи бяха сравнително доволни в дългите серии и губеха по-малко в третия сектор. Магнусен също започна с медиум. Температурата на асфалта вече бе 28 градуса.

Хамилтън записа най-добро време – 1:35,634 мин, но Льоклер бе само на 0,063 сек. Верстапен се оплака от липса на сцепление на тези задни гуми и записа четвърто време, зад Хамилтън, Льоклер и Фетел, на 0,6 от Люис.

С различната си стратегия за старт от дъното утре, Ботас последен от лидерите направи бърза обиколка с медиум и се нареди втори само на 0,040 зад съотборника си, с рекорден трети сектор.

Албон с втория Ред Бул бе седми след първите серии на над 1 сек от лидера и имаше риск да не стигне до Q3 с медиум. Излезе отново на пистата вече със софт заедно с пилотите в средата. Но не се наложи обаче да се бори за оцеляване, като времето с медиум го класира напред. Същото направи и Макс.

Льоклер пък излезе отново на пистата, този път с медиум и не просто подобри времето си, а записа най-добрия резултат в Q2 – 1:35,543 мин, с 0,091 пред Люис! В същото време Фетел остана четвърти с гуми софт, с които ще стартира утре.
След голямата битка в средата под чертата останаха Перес, Гасли, Строл, Квят и Магнусен. Напред с лидерите продължиха пилотите на Макларън и Рено.

В решителната финална част при първите обиколки температурата отново бе 28 градуса, без силен вятър. При първите опити Хамилтън вдигна невероятно летвата с тур за 1:34,828 мин. Верстапен се доближи на 0,311 сек, а Ботас на 0,360! Льоклер бе на почти 0,4 сек, като бе шокиран, като чу по радиото, че губи 0,6 сек в последния сектор! Зад него се подреди Фетел, следван от Албон. Пилотите на Макларън бяха пред тези на Рено.

При последните опити във Ферари опитаха да изчакат, да са близо и се забавиха така, че времето изтече и Льоклер не направи последната си бърза обиколка и не можа да се бори за място на първа редица.

Пред Люис пък бе Сайнц, но испанецът не му попречи да запише нов рекорд на трасето и да спечели първата позиция за 88-и път в кариерата си. Ботас пък даде второ време пред Макс, нищо че ще стартира последен. Четвърти и пети останаха Льоклер и Фетел, като последният не направи добра обиколка, пред Албон, Норис, Рикиардо, Сайнц и Хюлкенберг.