Почти три часа след края на днешната квалификация Люис Хамилтън не бе абсолютно сигурен дали той направи грешка или имаше проблем с колата в края, когато се завъртя на втори завой и остана едва девети на старта.
– Колата не е при нас и не знаем със сигурност, но изглежда натиснах спирачките по-силно, отколкото трябва и изтървах задницата – призна Люис, който допусна грешка и при първия си опит в Q3, като отвори твърде много предпоследния завой Йохен Ринд, напусна пистата и времето му бе анулирано.
Въпреки грешките Люис не изглеждаше особено разтревожен тази вечер. Той отрече голямото напрежение да му се отразява във финалната фаза на вече трета поредна квалификация.
Англичанинът каза, че ще се опита максимално да ограничи щетите и е убеден, че колата му ще е достатъчно добре настроена, за да може утре да задминава съперниците си. Освен това той по принцип обича състезанията с изпреварвания, но при всички случаи е наясно, че утре няма да му е никак лесно.
– Ще е дълго състезание и има доста бързи коли пред мен. Не сме правили компромиси по настройките за квалификацията и съм убеден, че ще имам нужната скорост, но няма да е леко – заключи Хамилтън.
Според бившия му съотборник Дженсън Бътън Люис този уикенд е можел да е по-бърз от всеки друг с поне 0,3 сек, ако бе събрал в един тур скоростта си.
Подобно мнение изрази и спортният директор на Мерцедес Тото Волф, който подробно описа какво е станало в края на Q3. Австриецът каза, че Хамилтън спрял 10 метра по-късно, имало бабуна и пилотът е натиснал прекалено силно спирачките, при което задните гуми са блокирали.
– Мисля, че един от изводите от събитията днес е този, че освен съотборника му, има и други пилоти наоколо, които са много близо и веднага се намесват при грешка – отбеляза Волф, визирайки и проваления последен тур на Нико Розберг в края след събитията на втори завой.
Според Волф Мерцедес все така имат доминираща кола, но всяка грешка се наказва, както стана в Канада и както се случи днес.
От своя страна Нико отбеляза, че състезанието ще е много интересно, като от голямо значение ще е първата серия от обиколки с най-меките гуми, които ще се износят бързо.
Според Тото Волф точно в този план трябва да се внимава и за колите на Ферари, които нарочно запазили известно недозавиване на предната част, за да успеят да запазят по-добре гумите си утре.