Четвърти и шести пресякоха финала на Гран при на Турция пилотите на Макларън Люис Хамилтън и Дженсън Бътън – същите позиции, от които тръгнаха в началото на надпреварата. И двамата обаче преживяха много днес следобед на пистата Истанбул парк, но сухата статистика просто няма как да предаде всичко случило се на трасето и безбройните битки, водени от англичаните.
– Направих приличен старт, но сбърках в първата обиколка и излязох от трети завой в опит да заобиколя [Марк] Уебър. Това бе решителният момент за развитието на ситуацията в моя случай – обясни Хамилтън. – Ако не бях отишъл зад Фернандо [Алонсо] и Дженсън, можех да съм трети и дори да се боря за второто място в надпреварата. Битката с Дженсън бе чиста, както винаги. Борбата обаче, както и фактът, че настройките на предното ми крило не бяха най-добрите възможни, доведоха до проблеми със задните гуми. В момента, когато усетих, че са се износили прекалено, преминахме на варианта с четири спирания в бокса – допълни той.
Хамилтън загуби много време при третия си бокс – механиците имаха грижи с поставянето на предна дясна гума. След това навакса изоставането, но като цяло то не се отрази особено на крайната му позиция. Люис бе доволен в общи линии от поведението на МР4-26, след като оправи реглажите на предното крило, но бе убеден, че заедно с тима си е изтървал шанс за по-предно класиране.
Бътън от своя страна бе със стратегия с три бокса и в края на състезанието просто не можеше да удържи нито съотборника си, нито Нико Розберг.
– Жалко е, че съм толкова назад, след като всичко в първия стинт вървеше прекрасно. Смятам, че стратегията ми не бе правилна днес. Борбата с Люис се оказа истинска забава, имаше сериозно вълнение. Иначе автомобилът бе с чудесно поведение, просто объркахме стратегията. Според мен повечето състезатели в началото имаха намерение да правят по три спирания, но тъй като мнозина повредиха гумите си в първата част, се наложи да сменят подхода. Ние не го направихме, а всичко си бе наред в този момент от надпреварата. Следващите два бокса обаче бяха направени по-рано, гумите можеха да издържат още. Това е най-разочароващото – обясни Дженсън.