Люис Хамилтън (Макларън) бе най-бърз в първата, а Фернандо Алонсо (Рено) – във втората свободна тренировка преди неделната Гран при на Сингапур. За първи път в историята на Формула 1 уикендът започна по тъмно.
Първата тренировка на осветление от 1500 прожектора премина сравнително спокойно. Доста състезатели обаче се завъртяха на 10-и завой, където бяха сменени бордюрите след оплаквания от пилоти, че са прекалено високи и могат да причинят повреди на колите. Рубенс Барикело там се удари и повреди Хонда-та си. В търсене на идеалната линия пък Марк Уебър катастрофира в мантинелите на 18-и завой при влизането на трасето под една от трибуните. Ярно Трули (Тойота) дори не обърна автомобила си след завъртане и намери начин да се прибере в пита, но след края на сесията бе наказан с глоба и предупреждение заради това.
Междувременно фаворитите показаха, че нямат проблеми с различните условия и бързо заеха върха на класирането. Пилотите на Ферари и Макларън малко изчакаха и след това бързо започнаха да се сменят на първите места в таблицата. Сребърните започнаха малко по-силно още с първите си серии, като в крайна сметка Хамилтън стана пръв, изпреварил Фелипе Маса (Ферари) едва с 0,080 сек.
Фернандо Алонсо пък постигна най-добро време във втората тренировка. Испанецът записа топвреме в последната минута с най-меките гуми на Бриджстоун, като преди това се водеше истинска битка за върха между лидерите в шампионата Фелипе Маса и Люис Хамилтън.
Всяко излизане на двамата носеше важна информация за голямата битка в неделя. Представянето на Алонсо, както и това на станалият пети Нико Розберг (Уилямс) и шестия Роберт Кубица (BMW Заубер) обаче, само подсказа, че още може да се постигне от фаворитите, които този път не окупираха първите места, както в първата тренировка.
Хейки Ковалайнен пръв от големите започна серия още около 10-а минута на сесията. Най-доброто му постижение от около 1:46.9 мин се запази до края на серията му от 6 обиколки, което показваше, че пистата вече бе по-добра, по-постоянна от първата тренировка.
Маса започна серия около 15-а минута, като записа 1:47.796 в първа обиколка. Следващата бе за над 1:54 мин, но след още един тур слезе до 1:46.915 в първата си от 6 обиколки. В същото време Хамилтън поведе с почти 0,8 сек по-добро постижение (1:46.113). Следващата му обиколка бе за 1:48.751 мин. и отново последва топтур за 1:46.080. После се прибра с общо 5 обиколки, от които 3 бързи.
Кими Райконен пък си тръгна от бокса цивилен нанякъде само минути преди началото на тренировката и още не бе карал половин час след началото на тренировката, когато най-накрая се качи в колата. Тогава нова серия започна Маса, заедно с първата група турове за Кими, който в 6 обиколки, изоставаше от топвремето на Хамилтън с над 1,5 сек. Серията му обаче бе по-дълга и в 8-ата обиколка бе по-близо (на 0,8) от Хамилтън 1:46.6.
Люис също почна втората си серия с първа обиколка за 1:50.603. Втората му обиколка бе отново рекордна, а в следващата слезе до 1:45.548 мин. Това бяха нови най-добри времена.
Маса и Райконен изпробваха меките гуми, малко след което и Хамилтън сложи същия тип. И Ферари, и Макларън обаче не се справиха в началото с тях, като Скудерията по-бързо постигна добро темпо.
В последните секунди Алонсо би всички с меки гуми, а Нико Розберг също влезе в челото. След видяното в тренировките наистина ни очаква суперсъстезание.