Люис Хамилтън спечели 87-ия си полпозишън в навечерието на старт №200 за тима си Мерцедес – домашната Гран при на Германия. Първата позиция на стартовата решетка е четвърта за него през сезон 2019 г. и трета в немския старт.
„Супер доволен съм от полпозишъна в това толкова специално за нас състезание”, коментира Хамилтън
„Целият отбор е със специални ретро екипи, за да отбележим 125 години автомобилен спорт и нашия старт №200. При нас е и новият главен изпълнителен директор на Даймлер Ола [Калениус], така че се надявам да се справим.”
„Отпадането и на двете Ферари-та определено имаше влияние върху финалната битка. Темпото ми бе добро. Смятам, че борбата ми с [Шарл] Льоклер щеше да е доста оспорвана. Те бяха бързи през целия уикенд.”
„Бях доволен от първия си тур в Q3, загубих малко време само в осми завой. Позицията на грида е особено важна тук и съм благодарен, че съм на полпозишън.”
Go onboard for @LewisHamilton‘s @Pirelli_Motorsport pole lap – as he takes the top spot for @MercedesAMGF1‘s 200th Grand Prix#Fit4F1 ?? #GermanGP pic.twitter.com/NW2vBxLXoX
— Formula 1 (@F1) July 27, 2019
В тима на Мерцедес пък са били подготвени да сменят Хамилтън с Естебан Окон, тъй като англичанинът не се чувствал добре сутринта. Самият пилот обясни, че го боли гърлото.
„Подготвихме се в случай, че не успея да изляза за сесията. В крайна сметка квалификацията премина сравнително плавно. Отборът свърши страхотна работа в това да ни извежда на пистата в точните моменти”, допълни Хамилтън.
? TOTO: “Lewis, you never stop to amaze us, congratulations!”
? LEWIS: ”Thank you Toto, great job guys. I don’t know how we did that…” #GermanGP #Motorsport125 pic.twitter.com/Lr4iAWyqGo
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) July 27, 2019
Валтери Ботас от своя страна сподели, че е имал проблеми със спирачките в Q3
Финландецът остана трети на грида, изпреварен от съотборника си и Макс Верстапен (Ред Бул).
„Всичко премина нормално в сутрешната тренировка, но в квалификацията се борех с блокиране на спирачките. При всички по-сериозни спирания като тези във втори, шести и осми завой просто продължавах направо. Нямах доверие в спирачките си, тъй като поведението им се променяше тур за тур. Управлението беше трудно. Смятам, че можех да съм с около 0,2-0,3 сек по-бърз в Q3. Не беше лесна квалификация”, обясни Ботас.
„Ситуацията ни изненада. Не бях сигурен какво ще се случи като натисна спирачките. Трябва да разберем защо стана така. Надявахме се на по-добър резултат. Но трето място не е трагедия, а и неделята е дълъг ден. Няма да има значение откъде стартираш, ако вали.”
Our Finn starts P3. Good hunting tomorrow, @ValtteriBottas!
There’s a Bull to catch… ?#Motorsport125 #GermanGP pic.twitter.com/Dv7n7YnaEQ
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) July 27, 2019