Тото Волф обясни, че повредите по пода на Люис Хамилтън са му коствали 30 точки аеропритискане или 0,5 сек на обиколка. Англичанинът завърши четвърти в Гран при на Австрия.
„Не мисля, че Люис има вина за това. От данните за натоварването не изглежда да е излизал твърде широко върху бордюрите. Може умора на частите да е изиграла роля“, заяви Волф.
„Мисля, че се случи някъде към 30-ата обиколка. Трябва да анализираме нещата, за да видим какво се случи. Изчислението ни сочи загуба на около 30 точки, но още не сме проверили това. Спадът в представянето обаче бе значителен.“
„Проверихме данните след повредата и дали е възможно Валтери [Ботас] да води защита срещу Ландо [Норис], но нямаше как да стане. Освен това беше честно спрямо Валтери да направи собственото си състезание. Тогава решихме да се разменят, очевидно разбирайки, че ще загубим третото място от Макларън.“
Lewis nursed the car home well after suffering kerb damage from Turn 10. He couldn’t have done much more today. Next up: Silverstone! 👊 #AustrianGP pic.twitter.com/rzgYPpCRkm
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 4, 2021
Самият Хамилтън обясни, че без повредите е щял да вземе лесно второто място
„Още преди състезанието казах, че ще е много трудно Макс да бъде победен. Но е разочароващо да загубя толкова много аеропритискане в задната част на колата и да не успея да взема второто място. Много точки загубихме днес.“
„Не се качвах на бордюрите повече от когото и да е другиго, така че нямам представа какво е станало. Щетите обаче бяха сериозни. Иначе щях да съм втори. На тази позиция вървях, когато внезапно всичко се разпадна.“
„Иначе бяхме далеч назад спрямо съперниците (от Ред Бул), така че имаме много работа. Те очевидно имаха много новости за последните състезания, ние нямахме никакви. Така че ни е нужно нещо, да намерим колкото се може повече скорост. В противен случай това ще е резултатът в повечето състезания.“
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 4, 2021