Старт с гуми от типа софт и един питстоп за смяна с хард бе най-често използваната стратегия в Гран при на Испания, спечелена от Марк Уебър (Ред Бул). Финиширалият трети негов съотборник Себастиан Фетел обаче бе принуден да спира още веднъж в пита, като сложи пак меката смес, за да довърши надпреварата. Не е ясно обаче дали проблемът, заради който отпадна Люис Хамилтън (Макларън) в предпоследния тур от надпреварата, има нещо с предна лява гума, която се спука или причината е някъде другаде.
– Състезанието беше наистина интересно, а избирането на момента за спиране в бокса – от жизненоважно значение. Това бе илюстрирано от Люис Хамилтън и Михаел Шумахер, тъй като те спечелиха позиции с питовете си – обясни директорът на отдела за развитие на продуктите за автомобилен спорт в Бриджстоун Хирохиде Хамашима. – Представянето на Марк Уебър бе изключително, а Ред Бул бяха постигнали много добри настройки по отношение и на двата типа гуми за днешната надпревара.
Хамашима допълни, че и софт, и хард смесите са били с чудесно поведение. За това помогна фактът, че през нощта не валя и съответно не отми натрупаната по асфалта гума. Условията се запазиха постоянни в рамките на цялото състезание (дъжд на Каталуния всъщност заваля по-късно следобед след финала).
– Типът хард бе наистина постоянен, след като се загрееше – с него бе постигната и най-бързата обиколка (на Хамилтън – б.р.) с малко гориво към края на дистанцията. Меките гуми бяха бързи от самото начало, като можеше да издържи доста по-дълго време, отколкото видяхме днес. Работим с Макларън, за да разберем какво се случи с Люис, но първоначалните впечатления са, че става дума за проблем с гумата – каза още Хамашима.