Ник Хайдфелд за представянето си в последното състезание в Монреал и очакванията си за Гран при на Европа.
– Вероятно си разочарован след Монреал – само лош късмет ли те сполетя там?
– Да, мисля, че беше лош късмет. Вече оставих това зад гърба си, но е трудно да се справиш, когато знаеш, че всичко можеше да е толкова по-различно. Бях зад Камуи [Кобаяши], когато се случи инцидентът – той намали внезапно вместо да ускори, каквото би било нормалното действие в тази част на трасето. След това, разбира се, нямаше как да го избегна и ударих задната част на колата му, предното ми крило се откачи и за съжаление това бе краят на надпреварата за мен. Такива неща стават от време на време. Лошото е, че се случи в момент, когато бяхме в наистина силна позиция и се борехме за добри точки.
– Въпреки разочарованието в отбора имаше и позитивни неща през уикенда. Какви са твоите изводи от преживяното?
– Като цяло уикендът бе наистина позитивен за нас, особено в сравнение с предходната надпревара в Монако. Направихме чудесна стъпка напред, като и двете коли се подредиха в топ 10 на квалификацията, а след това Виталий [Петров] спечели 10 точки. Аз карах на ниво преди да отпадна. За екипа бе важно да разбере в Канада някои от проблемите, появили се в Монако и според мен разполагаме с ясно доказателство, че това се случи. Сега знаем в коя посока да поемем и е видно, че отборът върви в нея още от паузата между Монако и Монреал. Нещата не се случват магически, за една нощ, но свършихме добра работа по анализа в какво трябва да се подобрим. Хората на питуола също взеха правилните решения, за да се окажем в толкова силна позиция.
– Валенсия е поредното улично трасе – какво мислиш за него?
– Да, още една улична писта, но различна от Монако (там пистата е наистина улична в истинския смисъл на думата) и Канада (където скоростта пък е доста висока). Отиваме на място, на което ще сме по-бързи от Монте Карло и по-бавни от Монреал. Мисля, че колата ще има нужда от малко повече аеропритискане, отколкото ни трябваше в последното състезание. Стартът отскоро е в календара на F1, но вече съм се състезавал там, така че ще видим как ще се развият нещата.
– Има още четири старта преди ваканцията през август. Какви са целите ти за тях?
– Ще работим надпреварите една по една. Първо се съсредоточаваме върху Валенсия, тя ни е приоритет в момента. Аз лично винаги искам да извлека максимума от автомобила във всяка една ситуация. Сигурен съм, че ще мога да се боря за добра позиция там.
– 7 кръга след началото на шампионата чувстваш ли, че този сезон е особено вълнуващ за феновете?
– От една страна да, от друга – не. Състезанията са много вълнуващи от гледна точка на изпреварвания и непредсказуемост, така че в това отношение спектакълът е по-голям. Ако погледнем аванса на Себастиан [Фетел] в таблицата на пилотите обаче, ще видим, че няма особена битка в момента. От тази гледна точка нещата са доста едностранчиви. Това, разбира се, може да се промени невероятно бързо и ще е интересно да видим какво точно ще стане, когато бъдат променени правилата за изпускателните системи.