Ник Хайдфелд за очакванията си от първата надпревара във Формула за 2011 г. – Гран при на Австралия.
– Ник, първото състезание е съвсем близо. Вълнуваш ли се?
– Винаги съм обичал да ходя в Австралия. Това е любимата ми дестинация в календара като пътуване, защото хората там са спокойни, а атмосферата – винаги топла.
– Ти си с отбора едва от месец. Как намираш тима?
– Още от първия тест се опитах да стигна границите на автомобила, при това да натискам в правилната посока и досега определено ми хареса да работя с екипа. Имам чувството, че мога да имам по-сериозно влияние тук, отколкото успях в други отбори, защото всички са много открити и се интересуват какво имам да кажа.
– Как премина зимата за теб?
– Нещата винаги трябва да се преглеждат в перспектива по отношение на тестовете. Според мен разполагаме с бърз болид, но като всички останали екипи се сблъскахме с някои проблеми в тренировките, особено по отношение на издръжливостта. Въпреки това обаче успяхме да развием доста от обещаващите компоненти.
– Успя ли да прецениш конкурентоспособността на R31?
– Имаме представа къде се намираме, но никой не е на сто процента сигурен. Според мен представянето ни е на ниво до момента и ако всичко работи нормално, се надявам, че ще сме в състояние да се борим за подиуми от началото на сезона.
– Казват, че добре изглеждащите коли не могат да са бавни…
– Е, отговорът на това се съдържа във въпроса. Автомобилът е разкошен. Знам, че подобно изявление е крайно субективно, но R31 трябва да се оценява реално.
– Работи с Пирели миналата година по развитието на гумите им. Това ще ти помогне ли през сезона?
– Никак даже. Дори не си спомням какво точно вършихме тогава.
– Какво можем да очакваме в Мелбърн?
– Има куп неизвестни, особено като се има предвид, че за първи път ще се състезаваме с KERS, подвижното задно крило и новите гуми на Пирели. Вярвам, че гумите ще имат най-голямо влияние върху представянето и ще превърнат стратегиите в нещо наистина вълнуващо. Очаквам значително повече спирания в бокса в сравнение с правените досега – поне по три на надпревара – и вярвам, че правилните моменти за питове ще са доста по-кратки. Когато гумите се износят, няма да имаш друг избор освен да минеш през бокса – иначе ще се губи прекалено много време.