От тима на Хаас обявиха разпространяването на снимките на VF-20 просто като демонстриране на новата цветова схема, но въпреки това стана ясно, че в голяма степен е показан новият болид.
Да, не се вижда новата задвижваща система на Ферари, нито пък структурата на новите елементи на окачването и т.н. Но се открояват доста решения, които вероятно ще бъдат използвани от екипа поне в началото на тестовете след десетина дни в Барселона.
На практика по-голямата част от тях са много близки до използваните от Ферари през миналия сезон варианти
Това едва ли трябва да ни изненадва предвид връзките между двата тима. Формата на носа например е почти идентична с тази, която имаше SF90 от Гран при на Сингапур. В предната част са поставени допълнителни малки крила между самия нос и носачите на предното крило. Така се образуват канали, насочващи въздуха по начин, близък до този, по който работеше Макларън MCL34, а преди това и болидите на Форс Индия/Рейсинг Пойнт. Те добавят много малко повече притискане, но по-важно е, че изчистват вихрите около самия нос. Така по-ефективно работи цялото предно крило и цялата предна част.
Самото предно крило, колкото и да е в ранна фаза на развитие, също е като при Ферари – с доста по-сериозно спускане на горните елементи към страниците спрямо конфигурациите на Хаас през 2019 г. Така се намалява челното съпротивление, но самата форма е достатъчно добра, за да се създава нужното притискане. Именно повече натиск трябва да генерира новият болид на Хаас, за да се решат проблемите на колата от миналата година.
През 2019 г. автомобилът на американския екип бе огромно разочарование най-вече в работата си с гумите
VF-19 бе бърз в една обиколка и на студени писти. В състезанията обаче не можеше да генерира и запазва постоянна температура в гумите. Пилотите на екипа Кевин Магнусен и Ромен Грожан (които запазиха местата си) често се сриваха в класирането. Тимът имаше и куп други организационни проблеми, както и горчив опит от сделка с фирмата-фантом Рич Енърджи, но всичко това вече е история. Сега собственикът Джийн Хаас и шефът на екипа Гюнтер Щайнер се надяват тимът да се върне не само цветово към доброто си представяне от 2016-2018 г.
View this post on Instagram
We couldn’t wait any longer… ? Presenting our new look for 2020 ? #HaasF1 #VF20
Средната част на колата също прилича на Ферари и има елементи близки до тези, които бяха тествани от Хаас през втората половина на 2019 г. Кутиите за радиаторите и елементите пред тях са на височината от миналия сезон, но има промяна в ъгъла на извивките. Това подсказва, че вероятно ще има разлика в ъгъла на поставяне и може би големината им в новата задвижваща система на Ферари, която тимът ще използва.
Кутията за въздух над главата на пилота има почти триъгълна форма, пак близка до тази на Ферари. Това пък е индикатор, че самото основно разположение на елементите и начинът на охлаждането ще имат като цяло запазена конфигурация. Кутията е разделена на няколко звена, от които ще постъпва въздух за двигателя, за охлаждане на маслото в скоростната кутия, електрониката и т.н.
Най-любопитният елемент в показаните от тима на Хаас снимки са двойните носачи пред самите кутии за радиаторите
Те са с форма на бумеранг, близки са като решение до това, което имаше Ред Бул миналата година. „Държат” вертикалните барджбордове, но и насочват потока към пода и профилите около кутиите за радиаторите.
В модерната Формула 1 подът създава най-големите сили на притискане. За да има една кола добро поведение, е необходимо въздухът към него да е максимално „чист”. Именно в тази посока са и множеството нарязващи струите елементи в зоната зад предното окачване.
Задната част на пода (пред задните гуми) е с прорези, подобни пак на тези при Ферари. През тях се оформят струи, които да отделят вихрите от въртенето на задните гуми от потока под колата. Според някои наблюдатели колата като цяло е и по-наклонена напред – в стила на Ред Бул – за създаване на повече натиск от тялото. Такива са очакванията впрочем и за конфигурирането на новия болид на Ферари, който ще се появи във вторник.
Задната част на свой ред прилича на решенията в Скудерията от 2019 г. Задното крило е на два пилона. Около ауспуха има две тръби към предпазния клапан на турбото, въпреки че в края на сезона Ферари тества и решение с една, за да свие още целия пакет.
Със сигурност ще видим множество промени още в хода на самите тестове, но макар и малко неочаквано, всъщност Хаас откриха първи новия сезон.