Тиери Нювил спечели рали Италия/Сардиния, като това е трета победа за тима му Хюндай в световния рали шампионат (WRC). Белгийският пилот и навигаторът му Никола Гилсул завършиха надпреварата с 24,8 секунди аванс пред Яри-Мати Латвала/Мика Антила (Фолксваген). Трети останаха Себастиен Ожие/Жулиен Инграсиа (също с Поло R WRC).
Успехът в Сардиния е втори за Нювил във WRC и той не скри задоволството си от постижението след не особеното леко начало на сезон 2016 г.
„Наистина фантастичен уикенд! Успехът идва при този, който го заслужава. Страхотно е да споделя победата с един наистина изумителен отбор. Имахме трудни моменти като в Португалия например, но се стегнахме и упоритата работа ни се отплати. Това е наистина специален резултат. Новото поколение i20 WRC се представи много добре през целия уикенд. Беше истинско удоволствие да го управлявам, чувствахме се много комфортно. Не чувствахме особено напрежение в началото на последния ден. Просто се съсредоточихме върху това да стигнем до финала. Свършихме всичко както трябва и сега можем да празнуваме втората си WRCпобеда”, заяви Тиери.
Останалите два екипажа (след отпадането на Хейдън Падън/Джон Кенард) на Хюндай Дани Сордо/Марк Марти и Кевин Абринг/Себастиен Маршал финишираха съответно четвърти и 15-ти. Абринг бе втори в пауърстейджа, което му донесе две бонус точки.
Same photo, same people, different rallies! We lose together, we win together! 💪 #nevergiveup #teamspirit pic.twitter.com/lHm1hGjcsA
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) June 12, 2016
Във Фолксваген останаха доволни от резултат след двойния подиум на Латвала и Ожие (който спечели пауърстейджа).
„Успешен уикенд за нас – отборът увеличи преднината си в класирането на производителите”, отбеляза Яри-Мати.
Ожие няколко пъти по време на надпреварата отбеляза, че подиум ще е наистина силен резултат за него, тъй като минава пръв по повечето отсечки и това съответно го забавя: „След вчерашния невероятно дълъг и изтощителен ден днес карахме значително по-спокойно. Приоритетът ни бе просто да финишираме, имайки предвид разликите спрямо екипажите пред и зад нас. В пауърстейджа все едно карахме на плажа – толкова много пясък имаше. В крайна сметка увеличихме аванса си в подреждането за световния шампионат и поради тази причина уикендът бе идеален.”
Пети в рали Италия се класираха От Танак/Райго Мьолдер, следвани от Ерик Камий/Бенджамин Вийлас, Хенинг Солберг/Илка Минор. Топ 10 допълниха Теему Сунинен/Мико Маркула, Ян Копецки/Павел Дреслер и Карл Крууда/Мартин Ярвеожа.
Congrats again! Great job at @Rally_d_Italia. See you at @rajdpolski shortly 😉 #WRC #RallyItaliaSardegna https://t.co/hji1vKuPIz
— VolkswagenMotorsport (@VolkswagenRally) June 12, 2016
And this is what we do after a victory in @Rally_d_Italia 😂🏊🏻👌🏻
🎥 Juan José Navarro Fernández pic.twitter.com/wPO771wQfy— Thierry Neuville (@thierryneuville) June 12, 2016