Люис Хамилтън постигна най-добър резултат във втората свободна тренировка в Белгия, изпреварвайки с 0,6 сек. своя съотборник в отбора на Мерцедес, Нико Розберг. Третата позиция остана за Фернандо Алонсо от екипа на Ферари. Съотборникът на Алонсо, Кими Райконен пък през цялата сесия не бе доволен от баланса на колата си, като се оплакваше от нестабилност на задната част. Това доведе до едва 15-о време за финландеца. Зад Алонсо пък се наредиха пилотите на Уилямс, Фелипе Маса и Валтери Ботас (4-и и 6-и), разделени от Дженсън Бътън от екипа на Макларън. В десетката пък влязоха още Квят (Торо Росо), Рикиардо (Ред Бул), Магнусен (Макларън) и Хюлкенберг (Форс Индия)
Втората свободна тренировка започна при разкъсана облачност, като температурите се бяха покачили леко, но все още на пит уола всички бяха с якета.
Още в началото на сесията стана ясно, че вероятно Себастиян Фетел няма да успее да вземе участие във втория час и половина тренировка заради смяна на двигателя. Така единствено Рикиардо бе натоварен със задачата да търси оптималния баланс на колата на Ред Бул.
Сесията не започна добре за Пастор Малдонадо, който се удари в ограничителните бариери при влизането си в Пуон. Това означаваше, че венецуелецът няма да успее да използва оставащото време и доведе до прекъсване на сесията.
Малко по-късно Гутиерес, който сутринта бе отстъпил мястото си на Гийдо ван дер Гарде също предизвика спиране на сесията, след като получи повреда в скоростната кутия на Бланшимо. След обстоен преглед обаче бе установено, че проблема за мексиканеца е системата brake-by-wire и конкретно MGU-K.
След първите опити с медиум сместа Хамилтън поведе пред Алонсо и Розберг.
Около 40 минути след началото на сесията пилотите започнаха излизанията си с меките гуми. Бътън и Магнусен поведоха за кратко, преди на пистата да се появят пилотите на Мерцедес. Хамилтън постигна най-добър резултат, след като Розберг допусна лека грешка. Алонсо се нареди трети, следван от бившия си съотборник Фелипе Маса, Бътън и Ботас.
Хамилтън докладва за странен шум в скоростната кутия с питане дали да се прибере в бокса. От питуола явно обаче не потвърдиха опасенията му и той остана на трасето за опити с меките гуми в дълга серия от обиколки. В тях пилотите на Мерцедес отново изглеждаха най-подготвени, като с близки до техните времена можеха да се похвалят състезателите на Уилямс.
До края на сесията пилотите правеха изпитания единствен с поглед към състезанието, като Мерцедес отново изглеждат недостижими в дълга серия от обиколки.