Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън пред Розберг в първата тренировка в Канада

Хамилтън пред Розберг в първата тренировка в Канада

23
0

Люис Хамилтън и Нико Розберг от екипа на Мерцедес очаквано заеха първите две места след първата свободна тренировка в Канада. Пилотите на екипа от Бракли оставиха съперниците си на повече от секунда зад себе си. Малко изненадващо зад тях се подредиха Ромен Грожан (Лотус) и Нико Хюлкенберг (Форс Индия), които обаче също разчитаха на задвижващи системи на швабите. Едва пети бе Себастиян Фетел с Ферари, а топ десет допълниха Маса (Уилямс), Квят (Ред Бул), Малдонадо (Лотус), Алонсо (Макларън) и Верстапен (Торо Росо).

Първата тренировка започна с очакване да се види в каква степен са подобрени задвижващите системи на Ферари и Хонда. Двата производителя използваха част от своите възможности за подобряване на агрегати, докато Рено обявиха, че се надяват да са подобрили надеждността си с използването на нови бутала в Канада. Подобряването на мощността при французите се очаква за надпреварите след лятната пауза.

Само от Мерцедес не бяха правили промени по агрегатите си, но за сметка на това Хамилтън и Розберг стартираха уикенда с напълно нови задвижващи системи.

Температурата на въздуха бе 17 градуса, а тази на асфалта 23 градуса, като в последствие се повишиха с около 5 градуса.

Скоростите на Дженсън Бътън блокираха на 2-а още при инсталационната обиколка на пистата.

Пилотите на Мерцедес направиха по една бърза обиколка, след което се прибраха в бокса. Те бяха и единствените, които записаха резултати в началото на сесията. Хамилтън поведе с резултат от 1:20.2 мин. докато съотборникът му по-скоро бе в режим на изпробване на системите и изостана с близо 3 сек.

Около 15 минути след началото на свободната тренировка пилотите започнаха същинската част от подготовката си. Хамилтън отново поведе, този път с време 1:17.734 мин. а Розберг остана втори на по-малко от 0,1 сек зад съотборника си. Маса и Ботас заеха трета и четвърта позиция в тази ранна фаза от сесията, подсказвайки, че ще се опитат да са основния опонент на Мерцедес в Канада.

При наличието на болидите на Лотус и Форс Индия в първите десет ставаше ясно, че задвижващите системи на Мерцедес определено дават предимство на тази изпълнена с прави писта. Единствено Фетел и Райконен разнообразяваха картината, показваща 8 коли с агрегати на швабите и 2 с такива на италианците в първите десет.

Това ясно показваше, че дори с подобренията Ферари трудно ще успее да предизвика пилотите на Мерцедес. След серия от няколко обиколки 20-ина минути след началото на първата свободна тренировка отново всички се прибраха в бокса за промени в баланса на колите.

Хамилтън и Розберг продължиха да водят, като зад тях се бе наредил Фетел на 1,3 сек от върха. След изминаването на първите 45 минути от първия час и половина обаче германецът бе изпреварен от Ромен Грожан.

Алонсо успя да влезе в топ 10 нареждайки се на осма позиция, но малко след това се прибра в бокса след като сигнализира на отбора си, че няма достатъчно мощност.

Квят също успя да разнообрази квартирата сред първите десет, след като зае седмо място, но се оплака от странно поведение и звук от колата.

Проблемите за пилотите продължиха, като първо Ботас се завъртя и предизвика размахване на жълти знамена, а в последствие Карлос Сайнц получи проблем при напускането на питлейна, което принуди механиците на Торо Росо да го върнат с бутане в бокса.

20 минути преди края на сесията Розберг подобри значително времето си, но остана втори на 0,019 сек зад Хамилтън. Британецът обаче реагира моментално и подобри времето си с 0,4 сек.

До края съществени промени не последваха и Мерцедес отново заявиха претенцията си за доминация и в седмия уикенд от началото на сезона.