Люис Хамилтън даде най-добро време в последната тренировка за Гран при на Италия. Съотборникът му в Мерцедес Нико Розберг получи повреда в скоростната кутия и изгуби повече от половината сесия, второ време в която записа Фернандо Алонсо (Ферари). Трети се нареди Валтери Ботас (Уилямс).
Съботата на Монца започна с чувство на трескаво очакване – основно очакване на пистата да пристигне президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло. Шефът на Скудерията в F1 Марко Матиачи заяви вчера, че няма да коментира слуховете за евентуално оттегляне на маркиза от ръководството на легендарната италианска компания. През последните дни приказките за това, че Ди Монтедземоло може да оваканти президентския пост във Ферари, се разпространяват отново, при това от близки до Маранело източници. Едно от предположенията бе, че той ще подаде оставка още на следващото събиране на борда, планирано за четвъртък другата седмица. Според други информации обаче Ди Монтедземоло може да изчака до автомобилния салон в Париж през октомври, за да обяви най-добрите в историята на компанията финансови резултати. По-късно днес маркизът ще даде пресконференция. Той се появи в падока десетина минути след началото на тренировката.
Вниманието междувременно се прехвърли на трасето. Облаците от вчера се изчистиха, но все още бе сравнително хладно с температури от 21 градуса на въздуха и 25 градуса на асфалта.
Ферари смениха предавателните числа и в двете си коли преди третата тренировка на Монца. Ред Бул са с нови скоростни кутии, със сменени скорости бяха още Нико Хюлкенберг, Валтери Ботас и Жан-Ерик Верн.
Данил Квят обаче ще е първия пилот с наказание за използване на повече от разрешената бройка компоненти, съставляващи задвижващата система. В Торо Росо-то на руснака бе монтиран шести двигател с вътрешно горене. От ФИА обявиха, че това е в противоречие с точка 28.4а от спортния правилник и въпросът е препратен към стюардите за разглеждане. Смяната означава преместване на Квят с 10 места назад на стартовата решетка за Гран при на Италия. Ако обаче представянето му в квалификацията е такова, че е твърде назад на грида, то броят места, недостигащи за санкцията от 10, ще останат за следващия старт в Сингапур.
Себастиан Фетел се размина с подобна ситуация, след като двигателят от тренировките в Белгия бе поправен и монтиран в Ред Бул-а му за сесиите на Монца. Екипът откри проблем със запалването, който бе отстранен. Шефът операции на пистата на Рено Спорт F1 Реми Тафен обясни, че агрегатът е преминал последвалите тестове без проблеми. Това е пети мотор за Фетел и инженерът призна, че до края на сезона вероятно ще се наложи използването на допълнителен двигател.
Работата в последния час за подготовка преди квалификацията започва незабавно след светването на зеления семафор. Екипите стартираха изпитанията с твърдите гуми за този уикенд – хард. 20 минути след началото начело бе Дженсън Бътън (Макларън) с 1:26.845, следван от Ботас, Хюлкенберг, Фелипе Маса, Даниел Рикиардо. Нико Розберг имаше известни грижи със скоростите, като само той, Фернандо Алонсо и Адриан Сутил не бяха записали времена до този момент. Проблемът в Заубер-а на Сутил бе хидравличен теч, като в отбора се надяваха да успеят да му осигурят поне двайсетина минути на писта.
Скоро испанският пилот на Ферари излезе четвърти, изпълнявайки първата си серия обиколки на трасето, а Ботас зае първата позиция (1:26.693). Мерцедес пък установиха повреда в скоростите на Розберг и го прибраха в бокса, с което сесията всъщност приключи за Нико. Съотборникът му Хамилтън се съсредоточи върху дълга серия от обиколки от самото начало на сесията.
В средата на тренировката Ботас продължаваше да оглавява подреждането, но втори вече бе Алонсо, при това с идентично постижение! Маса с втория Уилямс бе трети, следван от Бътън, Кими Райконен, Хюлкенберг, Рикиардо. По същото време Серхио Перес спря на трасето с блокирали скорости, докато Кевин Магнусен излезе, след като Макларън разрешиха проблем със спирачките му. Бътън подобри времето на Ботас, давайки 1:26.573, но малко след това Хамилтън свали над 0,8 сек от постижението на сънародника си. Веднага след това английският пилот на Мерцедес се обади, че спирачките му като че ли не работят както трябва и DRS-ът му е счупен. Фетел от своя страна се оплака, че MGU-K системата му създава проблеми с поведението си.
Алонсо пръв сложи по-меката смес медиум, същото стори и Райконен. Постепенно и останалите преминаха към втория тип гуми за последни квалификационни настройки. Хамилтън подобри времето си с тези гуми, но по-малко от очакваното, докато пилотите на Уилямс качиха значително темпото. В класирането обаче не настъпиха значителни промени. Хамилтън остана пръв, следван от Алонсо, Ботас, Маса, Бътън, Фетел, Райконен, Квят, Рикиардо, Хюлкенберг и т.н.