Люис Хамилтън даде най-добро време на мократа писта Сузука във втората свободна тренировка преди Гран при на Япония. В първата сесия на сухо трасе обаче той остана на малко над две десети от секундата зад Себастиан Фетел (Ферари).
„Беше интересен ден. Усещането в колата бе далеч по-добро, отколкото в Малайзия”, коментира англичанинът. „Доволен съм, че първата тренировка бе на сухо. По време на втората имаше твърде много дъжд, но все пак бе важно да се излезе и да се проверят условията, да се усети как колата върви, тъй като поведението й не бе особено добро на мокро в Малайзия. Тук всичко бе нормално, така че съм готов за състезанието.”
Ботас изобщо не излезе във втората сесия, а в първата даде пето постижение. Той изрази съжаление за феновете, които търпеливо изкараха по трибуните целия ден, макар и да не наблюдаваха кой знае какво през втората половина на петъка.
Финландецът също отбеляза, че поведението на болида е по-добро в сравнение с това в Малайзия.
„Все още имаме работа обаче, за да стане по-бърз. Все пак усещането – като отправна точка – определено е по-добро, отколкото бе преди седмица. Сериите ми с гуми софт бяха наред, но със суперсофт нямах повече сцепление. Така че лично аз ще трябва да разбера поведението на най-меката смес. Дългите серии всъщност не бяха твърде зле, а и се надявам на по-добро време утре”, допълни той.
Междувременно председателят на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда заяви, че отборът трябва да поеме вината за спада във формата на Валтери.
„Нещо не е наред – аеродинамично или механично. Колата не е стабилна. Дори не се налага да мислиш за работния прозорец на гумите, когато си с над секунда по-бавен”, обясни австриецът пред Кронен Цайтунг. „Все още нямаме решение. Но на Сузука със сигурност ще използваме различни настройки и се надяваме на връщане към старата си форма. Люис успява да се справи с болида благодарение на таланта си. Ботас, от друга страна, има нужда от стабилен автомобил. Не успяхме да му дадем такава кола. Вината е наша.”