Люис Хамилтън постигна четвърта победа за сезона. Пилотът на Мерцедес триумфира в Канада, след като остави зад себе си своя съотборник Нико Розберг. Последното място на подиума спечели Валтери Ботас от екипа на Уилямс, който се възползва от грешка на Кими Райконен. Финландският пилот на Ферари се завъртя на фибата след първия си стоп и подари третата позиция на своя сънародник. Пети след много силно каране се класира съотборника на Райконен, Себастиян Фетел.
Останалите места в точките окупираха Маса (Уилямс), Малдонадо (Лотус), Хюлкенберг (Форс Индия), Квят (Ред Бул) и Грожан (Лотус). Отборът на Макларън Хонда пък отново преживя разочарование, след като и двамата пилоти на отбора Фернандо Алонсо и Дженсън Бътън не успяха да видят карирания флаг.
Температурата на въздуха малко преди старта на състезанието бе 20 градуса, а на асфалта 39 градуса.
След старта Хамилтън поведе без особени проблеми, следван от Розберг, Райконен и Ботас. Грожан бе пети, а Хюлкенберг успя да излезе шести пред Малдонадо, Квят, Рикиардо и Перес.
В дъното Фетел успя да спечели две позиции още в първата обиколка. Маса също се предвижи с толкова напред. Двамата продължиха да си проправят бързо път напред и скоро бяха 13-и и 14-и зад борещия се за 11-ата позиция с Маркус Ериксон (Заубер) Фернандо Алонсо. За двамата бе значително по-лесно да се справят с явно страдащия от липса на мощност Макларън, отколкото с разполагащия със задвижваща система на Ферари болид на Заубер.
Още в осмата обиколка Фетел избра да мине в бокса, за да не губи време зад Ериксон и Маса. Там обаче механиците на Ферари се забавиха при слагането на меките гуми и германецът загуби около 3,5 сек. записвайки стоп за 6,6 сек. Фетел излезе последен, но отново лесно си проби място напред, изпреварвайки колите на Мейнър и Бътън.
Отпред Хамилтън вече бе увеличил аванса си пред втория на три секунди. Райконен бе на шест секунди зад водача, а Ботас на осем. Серхио Перес пък се справи с Даниел Рикиардо и вече бе девети.
Маса продължаваше марша си напред и скоро също задмина австралийския пилот на Ред Бул. В 16-ата обиколка бе ред на Перес да мине зад бразилския пилот на Уилямс, който летеше напред.
В 18-ата обиколка Малдонадо влезе в бокса, което изведе Квят и Маса на седмо и осмо място. Венецуелският пилот на Лотус излезе 13-и, точно пред борещите се помежду си Сайнц, Алонсо, Верстапен и Фетел. Младият холандски пилот на Торо Росо се справи с Алонсо на правата преди старт-финала в 19-ата обиколка. Фетел се опита да направи същото тур по-късно, но Алонсо успешно контрира. В 21-ата обиколка все пак германецът успя да се справи със съперника си и излезе на 15-а позиция. В 22-ия тур пък прескочен бе и Верстапен, което изведе Фетел на 14-о място.
Отпред Хамилтън вече имаше преднина от почти 4 сек. пред Розберг, който от своя страна имаше аванс от близо 6 сек. пред Райконен.
В 24-ата обиколка Фетел изпревари Сайнц и се доближи до Ериксон, който бе изпреварен на правата преди старт-финала. Това го изведе на 11-а позиция, след като Рикиардо влезе в бокса. Австралиецът излезе 16-и. Тур по-късно спиране направи и Серхио Перес, което изведе Фетел на 10-а позиция. Перес пък се върна на пистата 15-и пред Рикиардо.
Следващото препятствие пред Фетел бе Пастор Малдонадо.
Кими Райконен влезе в бокса в 27-ата обиколка и излезе четвърти. Само обиколка по-късно обаче при излизането си от фибата мощността дойде твърде внезапно за пилота на Ферари и той се завъртя, губейки ценно време.
Ботас влезе веднага в бокса в 28-ия тур и въпреки че бе забавен леко (4,5 сек. стоп) успя да излезе трети пред Райконен.
В 30-ата обиколка Хамилтън влезе в бокса и след чудесна работа на екипа си (2,8 сек. стоп) излезе втори със софт гуми. Той обаче отново си върна лидерството след като Розберг мина, за да сложи меките гуми тур по-късно. Германецът обаче натисна сериозно газта и успя да стопи преднината на съотборника си до 2,3 сек.
Фетел се справи с Малдонадо и вече бе седми зад Грожан на разлика от 1,3 сек.
В 34-ата обиколка разликата между съотборниците от Мерцедес вече бе едва 1,1 сек. Това накара Хамилтън да реагира и да увеличи аванса си до 1,5 сек.
Притиснат от Фетел, Грожан успя да изпревари все още не влизалия в бокса Маса. Германецът пък от своя страна влезе в бокса за втори път и излезе на девета позиция пред Квят и зад Хюлкенберг и Малдонадо. Той отново бе сложил меките гуми, с които се очакваше да завърши състезанието.
Маса влезе в бокса в 38-ата обиколка и излезе зад Фетел, който бе завъртял най-бърза обиколка след втория си стоп.
След 40 от общо 70 обиколки Хамилтън водеше с 1,8 сек пред Розберг, който от своя страна бе с повече от 18 сек пред Ботас. Райконен бе четвърти, следван от Грожан, Малдонадо, Хюлкенберг, Фетел, Маса и Квят.
Райконен влезе за втори път в бокса в 41-ата обиколка и сложи супер софт. Финландецът се върна на пистата отново четвърти но на 19 сек. зад сънародника си Ботас.
Розберг бе предупреден от състезателния си инженер, че бързо износва спирачките и ще трябва да реши този проблем преди да реши да атакува Хамилтън. Британецът от своя страна пък имаше проблем с разхода на гориво, което го караше да ограничава темпото си.
В 44-ата обиколка в борба за седмото място Хюлкенберг и Фетел за малко не се удариха на шикана преди старт-финала, като първия се завъртя, а пилотът на Ферари продължи напред.
Фетел обясни на рейс инженерът си, че удар не е имало, докато Хюлкенберг явно бе на друго мнение. Скоро обаче стюардите на пистата обявиха решението си да не предприемат действия след този инцидент.
Розберг отново съкрати изоставането си спрямо Хамилтън и отново бе само на 1,1 сек. зад съперника си. Двадесет обиколки преди края двамата продължаваха да са далеч пред Ботас, Райконен, Грожан, Малдонадо, Фетел и Маса.
Неприятности обаче възпрепятстваха Грожан. При изпреварването на Уил Стивънс от екипа на Мейнър с обиколка задната лява гума на французина отнесе част от предното крило на британеца точно пред входа на питлейна. Грожан влезе за смяна на гуми, а в последствие бе наказан и с 5 сек. от стюардите. Французинът излезе 11-и зад Квят и Перес.
В 56-ата обиколка Фетел успя да изпревари Малдонадо и зае 5-а позиция зад съотборника си Райконен. В същото време с по-новите си гуми Грожан изпревари Перес и отново влезе в точките.
Разликата между Хамилтън и Розберг оставаше малко над секунда. Райконен се опитваше да стопи изоставането си спрямо Ботас, което вече бе 9,3 сек при оставащи 12 обиколки. Фетел пък бе на 11 сек зад съотборника си.
Фетел продължаваше да бъде с най-добро темпо сред първите пет. Той скъсяваше изоставането си спрямо Райконен, но не достатъчно бързо. Райконен пък настигаше Ботас, но трудно можеше да се очаква да успее да го изпревари.
Така единствената интрига остана тази за първото място след като Хамилтън бе на 1,2 сек. пред Розберг. Четири обиколки преди края обаче изглежда и тази интрига изчезна, след като разликата между двамата се увеличи до 2,2 сек. Стана ясно, че Розберг в крайна сметка се примири с резултата и реши да пази своята задвижваща система за предстоящите състезания.
Така Хамилтън спечели своята четвърта победа за този сезон и увеличи преднината си пред Розберг във временното класиране при пилотите на 17 точки. Ботас пък от своя страна записа първи подиум за сезона, оставяйки зад себе си пилотите на Ферари, Кими Райконен и Себастиян Фетел. Останалите места в точките си разпределиха Маса, Малдонадо, Хюлкенберг, Квят и Грожан.