Нико Розберг спечели първата позиция за утрешното решително за титлата последно състезание от сезона във Формула 1. Той изпревари съотборника си и лидер в шампионата Люис Хамилтън с почти 0,4 сек във финалтата фаза на квалификацията. Трето време записа Валтери Ботас с Уилямс, който за малко не поднесе сензация, но след два рекордни сектора загуби време в последната част от трасето. До него ще стартира съотброникът му Фелипе Маса, зад тях са пилотите на Ред Бул – Даниел Рикиардо и Себастиан Фетел, следвани от Данил Квят, Дженсън Бътън, Кими Райконен и Фернандо Алонсо.
Така утре за 12-ти път този сезон двете коли на Мерцедес тръгват от първа редица в голямата битка за титлата, преди която Люис има аванс от 17 точки, но точките утре ще се удвояват и победителят ще вземе цели 50.
Нико ще стартира от чистата страна на пистата, което също е предимство за него.
Фаворитите от Мерцедес започнаха квалификацията директно с мекия тип гими суперсофт. Това недвусмислено подсказваше, че софт са предпочитани за утре.
Фернандо Алонсо започна квалификация със сменена задвижваща система, което бе планирано и заради която прекрати по-рано работа в последната тренировка. Системата обаче бе от вече използваните в ограничението от 5 за сезона. В хода първите си обиколки Фернандо попита Андреа Стела дали всичко е наред с мотора, защото му се сторил странен. Даниел Рикиардо пък бе със сменено турбо, също в позволената бройка, докато шестата задвижваща система на Ромейн Грожан го пращаше с 20 места назад на старта.
В първите си опити със суперсофт Хамилтън и Розберг направиха само по 1 бърза обиколка и Люис бе по-бърз с 0,101 сек. Те идваха от предимството му в първи сектор, докато Розберг бе най-бърз във втори. И двамата бяха максимално пестеливи в тази първа по част, в която имаха обще по 3 тура.
Пистата бе с 12 градуса по-хладна от сутринта и пилотите на Ферари също сложиха меките гуми, след като стана ясно, че нямат шанс със софт. Но най-бърз от останалите бе Фелипе Маса – в първите два сектора той бе по-бърз и от Мерцедес, но остана на малко над 2 десети от Хамилтън. В същото време съотборникът му Валтери Ботас бе единствен, преминал първата част без да ползва суперсофт.
В първите обиколки на втората част Розберг изпусна спирането за 9-ти завой и ако Хамилтън бе отново най-бърз, Нико бе едва 13-ти в първата си обиколка, но с втората се върна втори на 0,539 сек. Износването на чифта гуми обаче може да е фатално в утрешното състезание. Отново Мерцедес бяха напред, но този път Маса и Ботас изпревариха все пак Нико и заеха втора и трета позиция.
Преди вторите опити от Макларън извикаха обратно в бокса Бътън за гориво, а англичанинът попита дали сериозно му казват това. Дженсън бе с много проблеми този уикенд и днес е със старото предно крило, докато Магнусен е с новия вариант на Питър Подрому в стил Ред Бул.
Битката за участие във финалната фаза бе великолепна, като от нея обаче отпадна точно Кевин Магнусен. Кими Райконен успя да заеме десетото място, но бе видно, че за Ферари ще е доста трудно и както казаха от тима, трета редица би била добър резултат днес.
Започна голямата битка във финалната част и Люис се оплака от вибрации с новия трети комплект суперсофт. В първите обиколки на двамата този път Хамилтън допусна грешка в последния завой и Нико бе по-бърз с 0,324 сек. Предстояха последните опити с допълнителния суперсофт за последната част. Маса и Ботас отново бяха с времена под Мерцедес, като Фелипе бе най-бърз от всичти в първия сектор, а Ботас във втория!
Кими реши да направи само един опит във финала, за да спести гуми, но остана девети, а Алонсо бе десети.
Във финалните опити Ботас изправи на крака целия пресцентър, като записа рекордни времена в първите два сектора, но загуби време в последния и остана трети. Розберг пък бе още по-бърз във втория си тур, както и Хамилтън, който остана втори, и то на почти 4 десети от секундата (!) – 0,386 сек.