Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хибридното задвижване в F1 е просто маркетинг според Ейдриан Нюи

Хибридното задвижване в F1 е просто маркетинг според Ейдриан Нюи

42
0
Ейдриан Нюи

Въвеждането на хибридно задвижване във Формула 1 е само и единствено маркетингов ход, смята Ейдриан Нюи. Според английския конструктор целта е била привличане на автомобилни производители в спорта, но технологията едва ли някога ще е полезна в производството на серийни коли.

„Личното ми мнение – и то ще предизвика много спорове – е, че тази история (с хибридното задвижване) е изкуствена”, заяви Нюи пред Скай. „Някои производители обичат да изтъкват, че наличието му подобрява серийните им продукти. Ако случаят бе такъв, то те щяха да са значително по-напред спрямо съперниците си в автомобилния сектор в рамките на максимум пет години. Подозирам, че подобен напредък няма да се случи. Това ме кара да твърдя, че става дума за маркетингов ход.”

Нюи по принцип бе скептичен относно въвеждане на хибридните турбо задвижващи системи във Формула 1. Очевидно през последните три години ситуацията не го е убедила в полезността на агрегатите – както от спортна гледна точка, така и като предимство за производителите в спорта или начин за привличане на нови автомобилни компании. Англичанинът риторично попита дали Формула 1 е демонстрационно поле за производители на двигатели и възможностите им в тази област или спектакъл, в който участват както коли, така и хора.

„Гледната точка зависи от това на коя страна се намираш”, продължи Нюи. „Личното ми виждане е, че спортът трябва да е битка на пилоти в съчетание с креативността на инженери. Това означава, че може да не е непременно борба на ресурси. Напълно е възможно да се създадат правила, които да изтъкват възможностите на инженерите. Трудно е да се въведе ограничение на бюджетите, но може да се наложат някои лимити на определени ресурси. Възможностите се простират от по-сериозно ограничение на изследванията през пълна забрана за използване на аеродинамични тунели, рестрикции на CFD. Ако това се случи, просто няма да има нужда от толкова много инженери.”

Хибридното задвижване предизвика сериозни реакции в началото на въвеждането си, най-вече заради силно намаления шум от агрегатите. Постепенно това остана на заден план, но технологията така и не придоби особена популярност.