В края на състезанието за малко Мерцедес не подари победата по начина, по който го направи в Канада през миналата година. Проблемът отново бе в спирачките, след като електронната система Brake-by-Wire отказа.
„Педалът просто започна да потъва значително“, обясни Хамилтън, който въпреки комфортната си преднина със сигурност е изпитал неприятни чувства. При тази система освен чрез спирачките, намаляването на скоростта става и чрез двигателя. Когато тя откаже, трябва да бъде настроена наново. „Реагирах бързо и пренастроих всичко в първоначално положение – това бе почти рестартиране на системата.“
„Докато при Нико видяхме, че нещата се влошават по-рано, при Люис проблемът се появи изненадващо“, обясни спортният директор на Мерцедес, Тото Волф. Според него причина за проблема са както характеристиките на пистата, така и сухата жега, при която охлаждането работи по-лошо, отколкото при писти като тази в Малайзия, където влажността е сериозна. „И при двете коли имахме проблеми със системата Brake-by-Wire в един и същи завой. При сериозните спирания в края на дългите прави температурите на спирачките се покачиха значително.“
„Имах достатъчно темпо и можеше да контрирам ако се наложи“, продължи Хамилтън, който в нито един момент не се притеснявал за победата си. „Чувството да имаш пълен контрол е чудесно. В предпоследния завой си мислех: Обичам тази кола.“