Люис Хамилтън за пореден път завърши начело в петъчния ден, този път на новооткритата писта в Сочи. Пилотът на Мерцедес остави зад себе си Кевин Магнусен с Макларън и Фернандо Алонсо с Ферари. Едва на четвърта позиция се нареди съотборникът му и съперник в класирането при пилотите Нико Розберг. Валтери Ботас с Уилямс и Дженсън Бътън с Макларън заеха пета и шеста позиции, а топ 10 допълниха Маса (Уилямс), Квят (Торо Росо), Фетел (Ред Бул) и Верн (Торо Росо).
Втората свободна тренировка започна при чудесни условия – 21 градуса температура на въздуха, 30 градуса температура на асфалта. Настроението в падока обаче бе доста подтиснато, защото мислите на всички изглежда продължаваха да са насочени към Жул Бианки и случилото се с него. Всички пилоти без изключение носеха на каските и по колите си стикери, изразяващи подкрепа за френския пилот, пострадал тежко в Япония. Колата с номер 17 пък продължаваше да стои в бокса на Маруся, които по-рано днес обявиха, че няма да я използват в състезанието.
Подобно на първата тренировка от сутринта пилотите излязоха почти моментално на пистата, за да използват времето да опознаят допълнително трасето. Промени в челото след първите опити с медиум сместа нямаше, като пилотите на Мерцедес отново бяха начело. Розберг водеше с малко над 0,2 сек пред своя съотборник Люис Хамилтън, а трети отново бе Бътън, следван от Алонсо.
С повишаването на температурите се подобриха и условията на пистата, за което свидетелстваше и подобреното с гумите медиум повече от 0,8 сек най-добро време на първия спрямо сутринта. Пилотите обаче продължаваха да търсят оптималния баланс, преди да започнат опитите си с меките гуми и изпитанията в дълги серии от обиколки.
Около 40 минути след началото на сесията пилотите започнаха опити с меките гуми, като Гутиерес и Хюлкенберг бяха сред първите, появили се на пистата. И докато мексиканецът, който пропусна първата свободна тренировка, за да отстъпи колата си на младата руска надежда Сергей Сироткин, подобри времето си само с 0,7 сек., то германецът постигна подобрение от 1,6 сек. спрямо времето си с гуми медиум. Хюлкенберг подобри още времето си и излезе на втора позиция зад Розберг, който все още не бе излязъл с меките гуми.
Германецът за кратко бе изместен от върха от Дженсън Бътън, но броени секунди след средата на втората сесия пилотът на Мерцедес отново се върна начело, подобрявайки резултата си спрямо опита с меките гуми само с около 0,5 сек. Розберг остана на върха и след първия опит на Люис Хамилтън, който се класира едва четвърти зад съотборника си и колите на Макларън. Борбата между четиримата бе доста оспорвана и интересна, с постоянна смяна на позициите.
Във Ферари пък изглежда работеха по различна програма, защото Фернандо Алонсо направи серия от 16 обиколки с медиум сместа в този момент от сесията, докато Райконен правеше опити с меките.
След първите излизания с меките гуми Хамилтън поведе с повече от 0,8 сек пред Кевин Магнусен. Розберг бе трети следван от Бътън и двамата пилоти на Уилямс. Скоро дори Ботас успя да измести британеца от четвъртото място, а на седма и осма позиция застанаха Квят и Верн от Торо Росо.
Половин час преди края най-накрая Алонсо и Фетел сложиха меките гуми. Испанецът успя да влезе в топ 10 и да измести Верн от осмото място, но бе много далеч от времето на първия. Фетел пък се оплака на рейс инженерът си от липса на мощност на правите и след две обиколки и грешки в предпоследния завой така и не успяваше да подобри резултата си, постигнат с медиум сместа.
20 минути преди края Алонсо успя да излезе на трета позиция, измествайки Розберг, но времето му бе с почти секунда по-слабо от това на Хамилтън.
Пилотите използваха същия комплект меки гуми, с който направиха опитите си в кратка серия от обиколки и за дълга такава с повече гориво. Дори в състезателни условия Макларън оставаха близо до Мерцедес. Подобна бе ситуацията и в Уилямс, докато Ред Бул продължаваха с колебливото си представяне в Сочи.
Осем минути преди края на втората сесия двигателят на Даниел Рикиардо се предаде, което даде основание на рейс директора Чарли Уайтинг да спре с червен флаг тренировката. Въпреки че колата на австралиеца бе едва на около 10 метра от отвора в стената, където в последствие бе прибрана, случилото се в Япония явно накара Уайтинг да не рискува.
Така в крайна сметка за пилотите останаха по-малко от четири минути за работа, които обаче бяха използвани от мнозина. Особени размествания обаче не настъпиха и Хамилтън завърши начело на колоната в петъчния ден. Магнусен бе втори, следван от Алонсо, Розберг, Ботас, Бътън и Маса. Квят, Фетел и Верн допълниха топ 10.
Така Мерцедес отново изглежда фаворит за спечелването на състезанието, като изглежда Уилямс и най-вече Макларън ще са най-сериозните съперници на Сребърните стрели, ако разбира се Ферари и Ред Бул не измислят нещо през нощта.