Люис Хамилтън бе с почти секунда по-бърз от Нико Розберг в последната свободна тренировка преди Гран при на САЩ. Англичанинът даде време, което бе с 0,883 сек по-добро от това на съекипника му в Мерцедес. Трето постижение записа Фелипе Маса (Уилямс).
Времето остана слънчево и сухо и за последната свободна тренировка, макар и малко по-хладно. Температурата на въздуха бе едва 10 градуса, а тази на пистата – 20.
– Пистата до Остин еволюира значително и сцеплението се подобрява – коментира спортният директор на Пирели Пол Хембри. – Очакваме температурите да са подобни като петъчните, макар да е възможно за квалификацията да е малко по-студено. От видяното можем да заключим, че изглежда стратегия с две спирания в бокса е най-вероятна, но има потенциал и за различен избор в зависимост от позицията на грида.
Изпитанията започнаха с гуми медиум, като единствено Себастиан Фетел излезе със софт. Четирикратният световен шампион вероятно ще излезе в Q1 за кратко, колкото да запиши обиколка в рамките на 107% от най-доброто време в първия квалификационен сегмент. Той ще стартира от питлейна заради използването на шеста задвижваща система.
На Хамилтън бе напомнено, че е с нови спирачки и трябва да внимава при загряването. Нико Хюлкенберг пък получи съобщение, че температурите и наляганията са ниски и е необходимо да поддържа определено темпо. Пирели потвърдиха, че заради по-хладното време гумите се загряват по-трудно и е необходима по-дълга серия, за да да се намери оптимален работен прозорец.
Четвърт час след началото начело бе Кевин Магнусен с 1:40.837 мин пред съотборника си Дженсън Бътън (1:40.915). Трети бе Серхио Перес, следван от Хюлкенберг, Данил Квят, Жан-Ерик Верн, Естебан Гутиерес и Адриан Сутил. Останалите 12 пилоти все още нямаха времена, като тези на Мерцедес, Ред Бул, Ферари се бяха прибрали в боксовете след загряващите турове.
Дженсън Бътън имаше нови проблеми след вчерашните си грижи с баланса, когато бе с гуми софт. Той блокираше предните колела и се съмняваше, че ще успее да загрее достатъчно гумите. Температурата на трасето се качваше – за двадесетина минути стана 24 градуса. Вятърът, който повлия особено негативно работата вчера следобед, не бе силен и не пречеше.
След половин час изпитания пръв бе Даниел Рикиардо с 1:39.693 пред състезателите на Уилямс Валтери Ботас и Фелипе Маса (съответно с 1:39.798 и 1:39.820). Алонсо излезе четвърти (като Ферари-то му не бе много стабилно – бореше се за сцепление на влизане в завоите, а задната част се дестабилизираше при излизане), а пилотите на Мерцедес се появиха на трасето едва в средата на времето. Розберг и Хамилтън бяха с използван медиум, като първите им времена бяха 1:45.222 и 1:47.636 мин. След това Люис отиде пети с 1:40.064, а Нико се прибра, за да промени някои неща в задната част на колата си. Немският пилот съобщи, че проблемът му със спирачките се усещал като спукана гума. Междувременно на трасето Хамилтън се завъртя в 12-ти завой, след като изтърва колата на влизане в кривата. Съотборникът му се върна на пистата след направените по болида му промени.
15-ина минути преди края на тренировката повечето пилоти се прибраха за гуми софт. Алонсо оглави класирането при първия си тур с меката смес (1:39.108). Ботас го изпревари с 1:38.437, после Маса излез пръв с 1:38.214. Хамилтън обаче бе съкрушителен: свали почти 3 секунди от предишното си постижение и подобри времето на Фелипе с над секунда! Англичанинът свали до 1:37.107. Розберг на свой ред слезе под 1:37 мин, но бе с 0,884 по-бавен от съотборника си в първия си бърз тур. При последния си опит Нико подобри само с 1 хилядна от секундата времето си.