Фернандо Алонсо критикува остро гумите на Пирели след квалификацията за Гран при на Корея, заявявайки, че не могат да изкарат и 5 километра.
Двукратният световен шампион даде шесто време в сесията, като ще стартира пети заради санкцията на Марк Уебър. Той заяви, че Ферари не вървят особено добре на пистата Йонгам, но смята за неприемливо пилотите да са принудени да пазят гумите и в бързите си обиколки.
– Тези гуми не могат да изкарат и пет километра. Качеството им е на границата. Положението е също за всички ни, но съм сигурен, че ако натиснеш на 100% от началото на обиколката, няма да издържат 5 километра. Това не помага особено и не е нормално, а и не е приятно да караш така в около 95% от тура. Не виня гумите. Но те не са добри. Всички го виждаме с очите си. Ето Заубер например – отпадаха в Q1, докато не сложихме гумите (с конструкция) от 2012 г. и сега и двете коли са в Q3. Промяната беше голяма и се отрази крайно зле на Ферари и Лотус – заяви Алонсо.
Кими Райконен също спомена гумите след квалификацията. Той обясни, че има повече проблеми с предната част на своя Е21 след промяната в тях.
– Аз лично определено вървях по-добре с предишните гуми. Трябва да намерим начин да оправим нещата, тъй като това ни се отразява твърде зле в квалификациите напоследък. Сигурен съм, че ще измислим нещо. Обикновено в състезание нещата са по-добре – обясни финландецът.
Думите на Алонсо обаче предизвикаха реакция от страна на Пирели, чийто моторспорт директор Пол Хембри също бе доста остър:
– Алонсо, разбира се, е един от големите F1 състезатели. Затова е разочароващо да чуем такива коментари и под очакваните от такъв шампион стандарти. Мога само да предложа да отиде да попита пилота, който скоро ще е четирикратен носител на короната, как да извлича най-доброто от същите гуми.
Пирели имаха сериозни грижи по време на сезон 2013 г., през който критиките към гумите не утихнаха като в предишни години. Разслояване на задни гуми, спуканите на Силвърстоун, тестът с Мерцедес на пистата Каталуния създадоха особено напрегната обстановка около доставчика. В крайна сметка спецификациите бяха променени и настоящите са с конструкция от 2012 г., но със смесите от 2013-та.