Невъзможността твърдите гуми да достигнат оптимална температура е причината, поради която Марк Уебър отпадна още в първата част на квалификацията за Гран при Китай днес.
Шефът на тима Кристиан Хорнер призна в падока, че в тима не са очаквали това да се случи и затова са решили да използват и при втората серия в Q1 типа хард, водени от идеята Марк да има повече шанс във финалната фаза, защото след проблемите тази сутрин системата за генериране на енергията KERS е трябвало да бъде изключена напълно за следобедната сесия.
– Избрахме твърдите гуми, мислейки , че това ще е достатъчно, но се оказа (по неясни причини), че те не загряха – призна Хорнер. – В същото време 20 от 20 пилоти сложиха меки гуми и времето ни се оказа недостатъчно.
Опитни специалисти в падока анализираха, че липсата на KERS може би е в основата и на лошата работа на гумите, защото спирачките са били регулирани различно от тези на Себастиан Фетел, натоварването на гумите също е било днес крайно различно в двете коли.
Самият Уебър настояваше, че е можел да стигне втората част на квалификацията и с твърдите гуми.
– В третата свободна тренировка имахме електрически проблеми, грижи с качването на предавки, какво ли не. Колата беше готова секунди преди официалната тренировка. После се паникьосахме, когато осъзнахме какво се случва в Q1 и че гумите не загряват достатъчно – допълни обяснението си австралиецът.