Марк Уебър има проблем при стартирането. Това се видя многократно през тази година. Той стартира от предни места, но бързо губи няколко позиции. А оттам и възможността да се бори за победа със своя съотборник. Стартовете му през този сезон изглежда са най-ясната причина за това, австралиецът още да не е записал победа през тази година.
В Сингапур тази негативна серия беше продължена. Уебър стартира втори, но на първия завой вече бе четвърти. След като успя да изпревари Фернандо Алонсо, австралиецът завърши трети.
„Щеше да е хубаво да постигнем двойна победа, но отново имах лош старт“, обясни Уебър в своята колонка на сайта на ВВС. „Трябва да поработя над стартовете си, защото е трудно да се бориш за победата и да си конкурентноспособен от задни позиции. Мисля, че и Себ направи не особено добър старт, защото Дженсън го настигна и ако разстоянието до първия завой не бе толкова малко, може би щеше дори да го изпревари. Ако бяхме в Малайзия или Барселона вероятно класирането след първата обиколка щеше да е различно.“
Това, че Фетел също направи лош старт не трябва да успокоява Уебър, защото от топ пилотите той е единственият, който прави слаби стартове в почти всяко състезание. Най-лошият обаче бе в Белгия, когато той почти спря при опита си да потегли.
„В Белгия обаче вината не беше моя, но тази неделя можех да направя нещата и по-добре.“
При това малко по-рано неговият рейс инженер Керон Пилбийм по време на загряващата обиколка му даде точни и ясни указания за процедурата за стартиране. Уебър се защитава, като обяснява, стартовете в Гран при са се превърнали в цяла наука.
„Правилата са доста взискателни към инженерите и към нас разбира се, защото лънч контрола и другите електронни помощници, предотвратяващи приплъзването на гумите вече са забранени.“
Пилотите са под огромно напрежение, защото в течение на части от секундата трябва да натиснат правилната комбинация от копчета.
„Не мога да разкрия много, но има определени процедури, през които преминаваме, преди да потеглим. Когато светлините угаснат трябва да оперираме много бързо с планката на съединителя и с другата, която оцелваме точката на превъртане на задните колела.“
Според Уебър стартовете през този сезон са допълнително затруднени и от новите гуми на Пирели.
„Много е трудно да се прецени правилно грипа при старта. Но когато успееш да го направиш, видяхте какъв хубав старт направи Алонсо на Монца, тогава разликата е голяма.“