По време на надпреварата за Гран при на Франция в MotoGP през изминалата неделя, температурите на асфалта достигнаха 48 градуса.
Меките гуми на Бриджстоун обаче показаха завидна издържливост по време на 28-те обиколки, които пилотите от кралския клас трябваше да изминат.
„Условията на Льо Ман бяха по-горещи, отколкото очаквахме, защото принципно температурата на асфалта е около 35 градуса, дори и когато е слънчево. Въпреки това обаче дори и да знаехме това предварително, нямаше да променим избора си на гуми“, обясни мениджърът по развитието на Бриджстоун в MotoGP – Тору Убуката.
„Льо Ман е гладка и хлъзгава писта и затова изисква по-мека смес, за да има добро сцепление. А нашите меки и медиум сликове успяха да се справят с повишената температура, защото могат да работят при голям диапазон от температури.
Мога да кажа, че съм много доволен от тяхното представяне. Нашата изцяло нова асиметрична задна гума модел Медиум доказа, че може да се представи равномерно по време на цялото състезание, а издържливостта й бе достатъчно висока, за да може Ники Хейдън да постигне най-доброто си време за обиколка в 20-тия тур от общо 28.
На Льо Ман има зони, изискващи доста тежко спиране, затова всички пилоти освен Мика Калио избраха по-твърдата смес отпред, която даваше по-добър контрол при спиране. По време на състезанието обаче трима пилоти използваха мек заден слик – Мика, Алекс Еспаргаро и Хироши Аояма. Алекс финишира девети, което е много добър резултат, който показва, че дори и меката задна гума се справя добре с такава дистанция. Всъщност последната му обиколка беше само с три десети от секундата по-бавна от най-добрата му обиколка“, посочи още Убуката.