Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Гумите ли ще решат финалния двубой за титлата?

Гумите ли ще решат финалния двубой за титлата?

3220
0
Люис Хамилтън, Макс Верстапен
Люис Хамилтън и Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Теоретично Макс Верстапен е на по-добрата позиция за старта на последния кръг от световния шампионат на Формула 1 за сезон 2021 – Гран при на Абу Даби, но с по-лошия вариант като гуми – софт. Люис Хамилтън ще е до него на първа редица с медиум. Смята се, че средната по твърдост смес дава повече стратегически възможности, тъй като е по-издръжлива от най-мекия вариант. Така ли е обаче наистина?

Анализите след квалификацията на Яс Марина, която бе спечелена от Верстапен, се опитват да отговорят точно на въпроса дали потегляне със софт е недостатък за пилота на Ред Бул или неочаквано предимство. Коментарите от отбора от Милтън Кийнс непосредствено след квалификацията бяха, че решението по принцип е било Макс да преодолее Q2 с медиум.

„Решението бе 50-50. Искахме старт с медиум, защото е малко по-издръжлива гума. Но не сме твърде раздразнени, че се наложи другият вариант. Позицията на пистата може да е по-важна от гледна точка износването на гумите“, каза Кристиан Хорнер

Хелмут Марко допълни, че „полпозишънът си е пол и е по-добра позиция, отколкото да трябва да атакуваме“.

Оперативният директор на Мерцедес Андрю Шовлин повтори казаното от Тото Волф.

„Доволни сме, че ще стартираме с медиум. Надяваме се, че сме открили малко повече състезателно темпо между тренировките. Ще изследваме различните стратегически опции, но в последните надпревари демонстрирахме чудесна скорост, както и възможност да си връщаме позиции на пистата, да изпреварваме. Предизвикателството в Бразилия бе далеч по-голямо и показа на какво сме способни“, допълни Шовлин.

Според изчисленията на Мерцедес софт има предимство като темпо между 6 и 8 обиколки, след което поведението й рязко се влошава. От Пирели пък имаха опасения относно гумите заради някои бордюри на пистата – основно на пети и девети завои. Вдигнаха налягането – 23.0 psi на предните и 21.0 psi на задните гуми (от съответно 21.5 и 20). Бордюрите бяха леко „изпилени“. Въпреки това тревогата остана и от Пирели продължиха да обсъждат ситуацията с ФИА. В петък и събота нямаше спукани гуми. Доставчикът на гуми обаче посочи в анализа си на първите тренировки, че всъщност никой не успява да направи достатъчно дълга серия в свободните сесии. Всичко за състезанието се основава на изчисления.

Вниманието през уикенда в Абу Даби в най-голяма степен е съсредоточено върху претендентите и битката за титлата. Зад тях обаче няколко отбора – Ферари, Алпин и Макларън – съвсем съзнателно направиха избор да преминат Q2 със софт и това да са стартовите им гуми

Шефът на Скудерията Матия Биното обясни, че в италианския тим вярват във възможностите на най-меката смес.

„Щяхме да преминем Q2 и с медиум, но съвсем осъзнато решихме да е със софт“, допълни той. „Това ни дава свободата да избираме между стратегия с един или два питстопа. От тази гледна точка мисля, че и на Верстапен няма да му е толкова зле.“

В Алпин са убедени, че минусите на софт спрямо медиум са твърде малки, за да оправдаят предпочитането на по-твърдата смес.

„Смятаме, че можем да изкараме до 18-ата обиколка. Ако го постигнем, е възможно и стратегията да е само с един бокс“, добави Алан Перман от Алпин.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)