Френският пилот Ромейн Грожан бе изключително детайлен снощи на спокоен и дълъг брифинг за работата на гумите и адаптирането им към новите автомобили във Формула 1.
Гумите отново са в центъра на вниманието с износването и работата си. Състезателят на Лотус симулира пълно състезание вчера, но с 4 стопа.
– Да, имах късмет да нямаме никакви проблеми и да изпълня пълна програма, да направя много километри – коментира Грожан факта, че за един ден направи повече обиколки отколкото съотборникът му Кими Райконен в двата предишни дни.
Французинът завъртя 119 тура, докато Кими за двата предишни дни – 97.
Ромейн навлезе в детайли и обясни, че за да работят добре новите гуми на Пирели, трябва малко да коригира стила си на каране.
– Миналия сезон големият проблем бяха задните гуми. Сега не е точно така. Проблем е по-скоро износването на предните и конкретно тук – предна лява, което изисква някои корекции на работата с газта и волана, но не питайте точно какви – разказа пилотът.
Французинът описа, както и колегите си, че износването на гумите е по-плавно в сравнение с миналия сезон и макар наистина да е голямо, все пак е направил серия от цели 25 обиколки!
Той отбеляза също така, че при това най-добрата му серия е била с медиум, а не с хард.
Според Грожан работата на гумите в квалификационен режим ще е още по-добра от миналия сезон и загряването им изобщо няма да е проблем за никого, но ще има отново различен тип използване от пилота.
Грожан описа още поведението на Е21 като много по-добро в бързите криви в сравнение с болида от миналия сезон. Тук, в Барселона той се чувства много по-уверен и спокоен при минаването на бързия трети завой.
Върху още един много интересен детайл Ромейн обърна внимание снощи и той е, този че влиянието на изгорелите газове е станало толкова голямо, че отново турбуленцията зад дифузьорите на автомобилите отпред се е увеличила. Това много влошава възможностите за изпреварване и той усетил това при близкото си движение до Дженсън Бътън.