Groupe Renault обяви план за трансформация, чиято цел е постигането на спестявания от над 2 милиарда евро за срок от три години. От компанията отбелязаха, че предизвиканата от коронавируса криза и спешността на екологичния преход са причините, подтикващи концерна да ускори трансформацията си. Планът се основава на по-ефективен подход към оперативните дейности и стриктно управление на ресурсите. Той има за цел да постави основите за дългосрочното развитие на Groupe Renault.
Във Франция компанията ще бъде организирана около стратегически бизнес области с обещаващо бъдеще: електрически автомобили, лекотоварни автомобили, кръгова икономика и иновации с висока добавена стойност. При нужда от съкращения Groupe Renault ще ги осъществява чрез диалог със социалните партньори и местните власти. Проектът за приспособяване на работната сила ще се основава на мерки за преквалификация, вътрешна мобилност и доброволни заминавания. Той ще бъде разпределен в рамките на три години и ще засяга близо 4600 длъжности във Франция, към които ще се добави и намалението от над 10 000 други позиции по целия свят.
„Планираните промени са основа за гарантиране устойчивостта на компанията и нейното развитие в дългосрочен план. Колективно и с подкрепата на нашите партньори от Алианса ще можем да постигнем целите си и да превърнем Groupe Renault в ключов играч в автомобилната индустрия през следващите години. Напълно наясно сме с нашата отговорност. Планираната трансформация може да бъде постигната само с уважение към всички заинтересовани страни и чрез премерен социален диалог”, заяви Жан-Доминик Сенар, председател на Съвета на директорите на Renault.
Проектът включва следните основни елементи:
- Подобряване на ефективността и намаляване на инженерните разходите с помощта на засилените активи на Алианса. Спестяванията се изчисляват на приблизително 800 милиона евро.
Тази точка включва повишаване на стандартизацията и използване на компоненти от партньорите в Алианса. Цели се оптимизация на ресурсите чрез концентриране разработката на стратегически технологии в инженерните обекти в Ил дьо Франс.
- Оптимизация на производството, спестяваща приблизително 650 милиона евро.
По този пункт се предвижда реорганизация на производствените мощности и ускоряване на дигитализацията. Компанията ревизира производствения си капацитет от 4 милиона автомобила през 2019 г. на 3,3 милиона до 2024 г. Прекратяват се планираните проекти за увеличаване на капацитета в Мароко и Румъния. Ще се направи проучване на производствените мощности на компанията в Русия, както и такова за рационализация производството на скоростни кутии по целия свят.
- Повишена ефективност на функциите за поддръжка (спестявания от приблизително 700 милиона евро).
Точката включва оптимизация на общите и маркетинговите разходи. Това ще се осъществи чрез дигитализация, рационализиране на разходите и намаляване на свързаните с поддържащи функции средства.
- Префокусиране на дейности за по-добро разпределение на ресурсите.
Това пренасочване към основната дейност на Groupe Renault чрез промяна в нейния обхват би се отнасяло по-специално до:
- Част от интегрираната дистрибуторска мрежа на RRG в Европа.
- Прехвърлянето на дяла на Groupe Renault от Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) в Китай в Dongfeng Motor Corporation и прекратяването на дейностите, свързани с леки автомобили с двигател с вътрешно горене с марка Renault на китайския пазар.
Прогнозните разходи за изпълнение на този план са от порядъка на 1,2 милиарда евро
Did you know? Hands free parking is one of the numerous Advanced Driver-Assistance Systems available on the New #RenaultZOE – perfect for those who have difficulty judging how long or wide their car is! ?? pic.twitter.com/P0Fe8qH2sU
— Groupe Renault | Electric (@GroupeRenaultEV) May 27, 2020