Грешка на Яри-Мати Латвала (Форд) позволи на Себастиен Льоб (Ситроен) да натрупа известен аванс в рали Уелс. Французинът, който предсрочно спечели осмата си титла в световния рали шампионат след отпадането на Мико Хирвонен, е на 7,3 сек пред финландския си съперник.
Яри-Мати сбърка в първия за третия ден етап.
– Имаше една крайно кална секция. Помислих, че съм се измъкнал от тресавището и натиснах газта, при което изтървах трасето и тръгнах по страничен път. След това двигателят изгасна и ми отне време да се върна – гласеше обяснението му.
Забавянето му позволи на Льоб да се измъкне малко напред. Латвала е единственият му съперник в момента за победата, а Себ реши да се бори за успеха в Уелс, въпреки че Хирвонен вече не кара. Той все още е много внимателен по отсечките, но все пак допуска грешки тук-там.
Трети във временното генерално подреждане е Мадс Остберг (Стобарт Форд), който обаче изобщо не бе доволен от представянето си до обедния сервиз.
– Въобще не карам като хората в момента. Липсва ми всякакъв ритъм. Трябва да се успокоя, защото съм малко стресиран – заяви пилотът, след като започна да изостава от темпото на съекипника си Хенинг Солберг.
Най-много проблеми до обедния сервиз пък имаха Петер Солберг и Крис Мийк. Първият имаше грижи с горивната система и изобщо не стигна до старта на първия етап за събота. Състезателят на Мини регистрира повреда в двигателя, който фиксира за момент, но се появи отново. Смяната на скорости също му играеше номера и той с нетърпение очакваше сервиза, където механиците ще се опитат да поправят нещата. От Танак пък се удари – при съсредоточаване върху поправи на бележките си изтърва стесняване, излетя и катастрофира. След това радиаторът му бе пълен с боклуци, двигателят започна да прегрява и се наложи да спре да го изчисти, което го прати далеч назад. Кими Райконен също спря, причината засега не е ясна.
Следобед пилотите ще изминат за втори път трите отсечки от сутринта.