Напускането на техническия консултант на Маруся Пат Саймъндс ще окаже минимално влияние върху развитието на отбора, мисли президентът и спортен директор на тима Греъм Лоудън.
Пат Саймъндс работи като технически консултант за отбора от Банбъри от 2011 г. Той напусна своята позиция през юли месец тази година и ще заеме мястото на Майк Кахлън в Уилямс като технически директор от 19 август.
Саймъндс е човек с богат опит в спорта. Той започва кариерата си във Формула 1 с отбора на Толеман в началото на 80-те години, бил е състезателен инженер на Михаел Шумахер в Бенетон, когато германецът спечели двете си световни титли с този тим. Той бе и изпълнителен технически директор в отбора на Рено.
Саймъндс допринесе доста за развитието на Маруся и преструктурирането отбора, като през миналата година тимът от Банбъри разви колата си най-много от началото на сезона (с повече от 2 секунди) в сравнение с всички останали отбори. Именно заради стабилната техническа структура на Саймъндс президентът на Маруся мисли, че напускането му няма да окаже голям ефект върху работата на екипа.
– Пат ни остави много добра техническа структура, а ние винаги сме имали много добри и талантливи хора. Настоящата кола бе огромна стъпка напред от миналогодишната, а същите хора работят по автомобила за 2014 г. Влиянието (от напускането на Саймъндс, б.а.) е минимално заради тази структура. Спорно е дали ще повлияе на колата за 2015 г., но имаме време да изгладим нещата и в момента оценяваме всички видове възможности – каза Лоудън пред Аутоспорт.
Шефът на отбора Джон Буут пък обясни, че не бързат с решението си за заместник на Саймъндс, като първо трябва да уточнят какъв човек търсят:
– Първото, което трябва да направим, е да определим какъв човек търсим: като Пат с организаторска и управленска роля или по-скоро технически директор, занимаващ се с дизайн и аеродинамика. Това може да е възможност за нас да направим следващата крачка (в развитието си), защото разполагаме със структурата. Първо трябва да се уверим, че няма прекъсване на работата по колата за 2014-та. Трябва да работим усилено с Ферари, както е и сега, за да си поемем въздух и да определим в коя посока да тръгнем.
Ферари ще доставя двигатели на отбора на Маруся през следващата година.