Люис Хамилтън спечели четвърта поредна победа в Гран при на Турция във F1. Благодарение на този успех пилотът на Мерцедес гарантира своята седма световна титла, с която изравнява рекорда на Михаел Шумахер. Също така това е победа номер 94 за британския състезател. Втори на повече от 30 секунди завърши Серхио Перес, а трети бе Себастиан Фетел.
Температурата на въздуха бе 12 градуса, а тази на пистата- 15. Вероятността за дъжд бе 60%, а трасето бе мокро заради преваляне по-рано през деня.
We’re around 40 minutes from lights out, and… yep, it’s definitely raining! 🌧#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/8UIps9rQ8X
— Formula 1 (@F1) November 15, 2020
Още преди самията старт на състезанието стана ясно, че Пиер Гасли ще стартира от дъното на колоната заради смяна на задвижващата система.
He qualified P13, but Pierre Gasly will start from the back of the grid after his team breached Parc Ferme rules overnight#TurkishGP 🇹🇷 #F1https://t.co/RxjHGpHa7m
— Formula 1 (@F1) November 15, 2020
В същото време Антонио Джовинаци и Джордж Ръсел допуснаха грешки на мокрото трасе и катастрофираха още преди старта на състезанието.
Giovinazzi crashes on the way to the grid 😱
The conditions are treacherous and the Italian takes a knock to the front wing after spinning off 💥#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/NUXpRnNq8d
— Formula 1 (@F1) November 15, 2020
Now Russell hits the wall in the pit lane!
RUS 📻: „I crashed… I was going walking speed!“
He returns to the pit box in his wounded Williams#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/eRTIDtLIN4
— Formula 1 (@F1) November 15, 2020
Малко по-късно стана ясно, че двете коли на Уилямс ще стартират състезанието от бокса.
Neither car joining the others on the grid, with both having opted to start the race from the pit lane.#TurkishGP 🇹🇷 | #WeAreWilliams 💙 pic.twitter.com/YNYDCk5FYN
— Williams Racing (@WilliamsRacing) November 15, 2020
Все пак механиците на Алфа Ромео успяха да поправят колата на Джовинаци навреме за началото на надпреварата.
What a job by our crew! Antonio’s car is fixed up and ready in time for the start – a big pat on the back for our champions on the grid! #TurkishGP pic.twitter.com/5AKFwFSLA8
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) November 15, 2020
Очаквано всички състезатели решиха да започнат Гран при на Турция с гуми за напълно мокър асфалт, с изключение на пилотите на Уилямс, които бяха с интермедии.
Settle in, it’s race time 🇹🇷 And this could get tasty in Turkey!#HaasF1 #TurkishGP pic.twitter.com/ZLMTUbxCgA
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) November 15, 2020
На старта най-добре потегли стартиралия от полпозишън Ланс Строл, следван от Перес и Хамилтън. Макс Верстапен и Алекс Албон тръгнаха много лошо и загубиха позиции в класирането, а Естебан Окон и Валтери Ботас се завъртяха. Страхотно потегляне направи и Фетел, който се озова на трета позиция след първата обиколка. Всички пилоти имаха затруднения да бъдат в очертания на пистата.
LAP 1/58
It’s a sublime start for the Racing Points, but Bottas and Ocon both spin off at Turn 1#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/YWd92CZKq6
— Formula 1 (@F1) November 15, 2020
LAP 2/58
Sebastian Vettel is up to THIRD from P11 on the grid 😱#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/hPJkCJUezN
— Formula 1 (@F1) November 15, 2020
В челото Строл отвори разлика от 5 секунди пред Перес, а Фетел и Верстапен бяха в битка за последното място на подиума. Ланс записа и най-бързата обиколка за 1:55.125.
GAINS AND LOSSES (LAP 3/58)
What a start…#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/gpWvzJZfGQ
— Formula 1 (@F1) November 15, 2020
5 обиколки след началото на състезанието начело продължи да бъде Ланс Строл, следван от Перес, Фетел, Верстапен и Албон. В дъното на колоната бяха Грожан, Ръсел, Окон и Латифи, а Перес завъртя най-бързия тур и намали изоставането си от Строл. Първият пилот който мина през бокса и сложи гуми интермедия бе Шарл Льоклер.
#Charles16 has just pitted for intermediate tyres. He’s back into action in P19. #TurkishGP🇹🇷 pic.twitter.com/ONtqHhrpI7
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 15, 2020
Обиколка по-късно Ботас, Хамилтън и Фетел също смениха гуми, а Льоклер ставаше все по-бърз.
„Might as well try something different!“ 📻 VB boxes for the Inters. KEY to get the timing of this tyre transition right. pic.twitter.com/1GUS0qcF1E
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 15, 2020
В края на деветия тур Строл също влезе в пита за интермедия, а Верстапен записа най-бързата обиколка. Другия пилот на Рейсинг Пойнт Серхио Перес смени гуми обиколка по-късно.
LAP 10/58
He’s not put a foot wrong so far – Stroll comes in for inters and comes out in fourth, behind Perez and the Red Bulls#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/WOb6OquTuq
— Formula 1 (@F1) November 15, 2020
Малко след това Верстапен също сложи интермедии и излезе пред Фетел и Хамилтън, който бе с най-добрата обиколка- 1:45.872. Пилотът на Алфа Ромео Антонио Джовинаци отпадна заради технически проблем и спря своя болид на пистата, което доведе до виртуална кола за сигурност.
VIRTUAL SAFETY CAR (13/58)
Giovinazzi’s luck runs out – he pulls over with an issue and retires from the race#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/gK89sRMLHS
— Formula 1 (@F1) November 15, 2020
След рестарта на надпреварата лидер продължи да е Строл, следван от Перес и Верстапен. Зад тях борба за четвъртата позиция водиха Фетел, Хамилтън и Албон. Световният шампион допусна грешка и бе изпреварен от Албон, който мина и пред Фетел в следващия тур. Макс Верстапен успя да настигне Перес , а Шарл Льоклер бе най-бърз и записа 1:42.570. В опит да изпревари Серхио Макс се завъртя на трасето и влезе в бокса за втори път.
LAP 19/58
Max drops to P8 after his spin. Where will he finish?#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/5ADibR8PW3
— Formula 1 (@F1) November 15, 2020
В дъното на колоната се завъртя Валтери Ботас, а Албон скъси изоставането си от Перес до по-малко от секунда.
LAP 21/58
Barely a third of the way through this crazy race!
None of our top three have ever stood on the top step of the podium… is today the day?#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/VESF6mQvh2
— Formula 1 (@F1) November 15, 2020
След изминати 25 обиколки от старта на надпреварата в челото продължи да бъде Строл, следван от Перес и Албон, които се бориха за втората позиция. Постепенно трасето започна да изсъхва, но все още не бе подходящо да се сложат гуми за сух асфалт. В същото време Вестапен бе разследван от стюардите заради пресичане на бялата линия на изхода от пита.
Meanwhile Alex is eating into the gap to PER 💪⏱ Let’s go and get P2 👊 #TurkishGP 🇹🇷 #ChargeOn 🤘 pic.twitter.com/yras3BpoWW
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) November 15, 2020
След препополовяването на състезанието в Турция състезатели се оплакваха от прегряване на гумите интермедия., а пилотите на Рейсинг Пойнт продължаваха да са начело.
Hard to believe we’re only half way through this race, but we’re still 1-2!#TurkishGP #F1 pic.twitter.com/AVeSuIqN4e
— BWT Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) November 15, 2020
В следващата обиколка рейс контролът позволи използването на системата DRS, а Албон бе застигнат от Фетел и Хамилтън. Съотборникът на Фетел в тима на Ферари Шарл Льоклер спря за втори път в бокса за нов комплект интермедии.
HALF DISTANCE (LAP 29/58)
The first half of this race has had it all! Here’s to the next 29 laps…#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/N6dSpL4eIE
— Formula 1 (@F1) November 15, 2020
Няколко тура след това Албон се завъртя и загуби позиция от Хамилтън, а Фетел загуби време при второто си преминаване през бокса. В челото Перес настигна Строл на около секунда.
LAP 34/58
Albon spins from third place 💔
The intermediate tyres are looking pretty worn out there!#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/uiWNOArXw1
— Formula 1 (@F1) November 15, 2020
Проблеми в бокса имаше Кевин Магнусен. Датчанинът смени своите гуми, но спря своя болид на изхода от питлейна. В същото време Строл смени своите гуми, а Хамилтън изпревари Перес и пое лидерството.
LAP 37/58
Stroll pits from P1, for a fresh set of intermediates#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/Oh7VDgWv3g
— Formula 1 (@F1) November 15, 2020
40 обиколки след старта Строл загуби скорост и бе изпреварен от пилотите на Ферари и Алекс Албон.
#Seb5 passing STR and #Charles16 passing ALB and STR. They’re P4 and P5 respectively 💪 bravi ragazzi! #TurkishGP🇹🇷 pic.twitter.com/VaNDHMPsAZ
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 15, 2020
В следващия тур Льоклер мина пред своя съотборник, а Хамилтън отвори разлика пред Перес, Ботас се завъртя за пореден път. В дъното на колоната се удариха Грожан и Латифи, който отпадна.
LAP 43/58
Nicholas Latifi has retired, two laps after *this* collision with Romain Grosjean#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/jBhDJ4NoWt
— Formula 1 (@F1) November 15, 2020
15 тура преди финала Хамилтън затвори с обиколка своя съотборник, а Льоклер мина пред Верстапен за третото място.
LAP 44/58
Leclerc powers past Verstappen into third, as Max pits for new tyres#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/aVt1GxBgKI
— Formula 1 (@F1) November 15, 2020
10 тура преди финала Хамилтън продължи да бъде начело, а Льоклер започна да настига Перес. В дъното на топ 10 Рикиардо се завъртя докато бе в битка с Ландо Норис.
GAINS AND LOSSES (LAP 48/58)
Aaaaand shuffle 🔀#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/KA84o442C0
— Formula 1 (@F1) November 15, 2020
Льоклер допусна грешка малко след това, Райконен и Верстапен се завъртяха, а Ромен Грожан също приключи участието си в надпреватата.
Lap 52/58: Romain Retires from the race. #HaasF1 #TurkishGP pic.twitter.com/OCO3P6t7lZ
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) November 15, 2020
До края на надпреварата в Турция Хамилтън увеличи преднината си пред Перес на 25 секунди, а Строл допусна грешка и бе изпреварен от Ландо Норис. В крайна сметка Люис спечели 94-та победа и седма световна титла, следван от Перес и Фетел, който в последния тур мина пред Шарл.. След тях финишираха Льоклер, Сайнц, Верстапен и Албон. Последните точки бяха за Норис, който завъртя и най-бързия тур, а зад него бяха Строл и Рикиардо.
LEWIS HAMILTON IS A SEVEN TIME WORLD CHAMPION!#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/gOGfeEZxp8
— Formula 1 (@F1) November 15, 2020
🏁 How they crossed the line in Istanbul! 🏁#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/FSwCI5HEnu
— Formula 1 (@F1) November 15, 2020