Начало Форум Гран при на Тоскана – коментари преди старта

Гран при на Тоскана – коментари преди старта

1612
0
Муджело
снимка: Ферари

Гран при на Тоскана е една от надпреварите, които влязоха в календара на Формула 1 за 2020 г. неочаквано заради пандемията от COVID-19. Ръководителите на спорта и представителите на ФИА се разбраха с пистата Муджело там да се проведе кръг от първенството, който освен това ще е Гран при №1000 в F1 за екипа на Ферари. Пирели ще предостави трите най-твърди типа гуми за уикенда там – C1, C2 и C3, съответно като хард, медиум и софт. Това ще е първата надпревара от Формула 1 на Муджело.

Разположеното сред тосканските хълмове Муджело има интересна конфигурация

Самата писта е доста тясна и с неравности. Настоящият й вариант е от 1974 г., но са останали отделни характеристики още от използваното през 1914 г. трасе. Завоите са 15 и са основно средно- до високоскоростни. В 5,2-километровата обиколка липсват шикани или големи спирания. Предполага се, че в най-бързите криви съвременните болиди от Формула 1 ще преминават с 260-270 км/ч. Асфалтът е абразивен, на места натоварва сериозно гумите. Пистата е изцяло преасфалтирана за последно през 2011 г. Неофициалният рекорд, даден с болид от Формула 1 е на Рубенс Барикело (Ферари) от 2004 г. – 1:18.704 мин.

„Муджело е фантастично допълнение към календара на световни шампионат. За Пирели тази писта има особено значение, защото точно тук изпитахме първите си гуми за Формула 1 – през август 2010 г. Това бе само два месеца след сключването на договора за доставка на гуми от 2011 г. нататък“, отбеляза спортният директор на Пирели Марио Изола.

„Трасето е бързо и впечатляващо. Определено ще натовари сериозно гумите, поради което избрахме и най-твърдите си смеси. Като всяка нова писта Муджело е непозната за пилотите и отборите. Свободните тренировки ще са жизненоважни за събирането на колкото се може повече данни. Ние се подготвихме, анализирайки информация от други шампионати, провеждали стартове на Муджело.“