Фелипе Маса смята, че Гран при на Монако ще е интересно състезание за екипа му Ферари, тъй като тазгодишният болид на Скудерията F138 е значително по-стабилен от предшествениците си. Шестият кръг от световния шампионат на Формула 1 е определян от отбора от Маранело като анахронизъм, но с неповторим чар и незаменимо място сред най-прочутите автомобилни надпревари в света редом с Индианаполис 500 и 24 часа на Льо Ман.
Уникалните черти на състезанието в княжеството са много – като например фактът, че всеки старт в календара е с минимална дължина от 305 километра с изключение на този в Монако. Там пилотите правят „само“ 260, а и нерядко надпреварата е била прекратявана поради изтичане на максимално разрешението за надбягване 2 часа.
– Монако е много специална писта, напълно различна от всички останали трасета. Навсякъде си невероятно близо до мантинелите и трябва да караш на лимита, но не и да го прескачаш. И най-малката грешка се наказва жестоко в Монако. Аз лично се чувствам страхотно, когато се състезавам там – обясни бразилският пилот на Ферари.
От настоящите пилоти в Гран при само Дженсън Бътън, Марк Уебър и Фернандо Алонсо имат повече стартове в Монте Карло от Маса. Фелипе живее в княжеството (там е домът му в Европа) и познава прекрасно улиците му:
– Не мисля, че някоя част от пистата е по-трудна от останалите секции. Всеки завой е сериозно предизвикателство и трябва да внимаваш на 100% навсякъде. На някои писти грешката в някоя крива може да се компенсира някъде другаде в обиколката. В Монако и най-дребният пропуск означава загуба на целия тур. Това прави мястото фантастично за бягане.
Позицията на грида в Гран при на Монако е може би най-важната в целия календар. Маса знае какво е усещането да си начело на стартовата решетка, където бе през 2008 г.
– Да си на пол в Монако е по-важно, отколкото в който и да е друг старт – разяснява той. – През 2008 г. имах страхотен автомобил и се борех за победата. Състезанието обаче се провеждаше на дъжд и в него се случиха толкова много неща, че в крайна сметка финиширах трети. Тогава болидите бяха с по-високо аеропритискане от настоящите коли, но не мисля, че сега ще променим нещо в подхода си заради това. Според мен този уикенд ще е интересно да караме в Монако, отчасти защото тазгодишният автомобил – F138 – е много по-стабилен.