Първият в историята уикенд за Гран при на Корея във Формула 1 вече стартира, въпреки че по трасето Йонгам все още текат довършителни работи по цял ден. Въпреки всичко организаторите и архитектът на конфигурацията Херман Тилке са убедени, че всичко ще е готово навреме да петъчните свободни тренировки, въпреки че корейците вече предварително поднесоха извиненията си на всички в F1 за евентуални трудности и проблеми през следващите дни.
Тимовете пък от вчера се запознават с пистата и специалистите на Косуърт не правят изключение. Екипът на британския доставчик на двигатели установи, че от старт-финалната права се влиза в сравнително тесния първи завой и от него директно следва кривата на втори, където най-вероятно ще се минава на пълна газ. От там се излиза на дългата 1,2 километра права. От гледна точка на моторите именно тя ще е сериозно предизвикателство. Инженерите на Косуърт установиха и доста сериозен вятър при обиколките си вчера, а това ще направи избирането на седма предавка трудно, ако посоката и силата му се сменят по време на сесиите. В това отношение трасето наподобява много на пистата Жил Вилньов в Монреал.
След серията криви на завоите от 4-и до 6-и идва последователността 6-7-8. Според Косуърт тази част ще е може би най-голямото предизвикателство за състезателите, като предвижданията са страничното ускорение да достигне 4G. Асфалтът обаче е много мръсен и всякакви стойности ще достигнат истинските си нива едва след натрупването на гума по повърхността.
Завоите от 9-и до 18-и са сравнително бавни и тесни. Интересният контраст между последния и първия сектор ще изисква по-къси предавки – те ще са полезни за плавното преминаване на кривите. Това обаче трябва да се комбинира със седма скорост, тъй като болидите ще се нуждаят и от добра максимална скорост. Тези завои са изпитание и за агрегатите – най-вече за гъвкавостта им при управление. Йонгам всъщност ще тества всички характеристики на двигателите, което по принцип се случва рядко на други трасета.
Засега не е ясно каква ще е консумацията на гориво. С натрупването на гума върху асфалта и този показател ще търпи промени, така че предвижданията в момента са само приблизителни. Според Косуърт пилотите ще карат на пълна газ 15-16 секунди на 1,2-километровата права.