Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Гран при на Индия и Корея може да изпаднат от F1 календара...

Гран при на Индия и Корея може да изпаднат от F1 календара за 2014 г.

48
0
Гран при на Корея,Йонгам

Две надпревари са под заплахата да изпаднат от календара на Формула 1 за следващия сезон – Гран при на Индия и на Корея.

На въпрос дали стартът на пистата Буд Интернешънъл ще се състои през 2014 г. Бърни Екълстоун отговори на агенция Ройтерс:

– Вероятно не.

Той допълни единствено, че проблемът е „много политически“. Смята се, че основните грижи са заради сложната данъчна система в страната, която притеснява Формула 1 още от първото състезание там. При всяко влизане в Индия отборите трябва да депозират много високи такси, включително корпоративен данък.

Организаторите от Джайпее Спортс Интернешънъл настояха наскоро, че стартът ще остане в календара до края на договора си през 2015 г.

От Корея пък още миналата година опитаха да договорят намаляване на домакинската такса – нещо, което Екълстоун изобщо не харесва. Грижите сега са още по-сериозни, тъй като според някои издания организаторите изобщо нямат пари, за да покрият сумата към управляващия търговските права на Формула 1. Надпреварата на пистата Йонгам е на загуба още от първия проведен там старт през 2010 г.

Самият Екълстоун заяви точно преди Гран при на Унгария (която пък продължи договора си до 2021 г.), че календарът ще остане с 20 надпревари:

– Ще се карат 20 състезания, не повече.

За 2014 г. в шампионата ще се включат стартовете в Ню Джърси (САЩ), Сочи (Русия) и Австрия. Тазгодишното първенство е от 19 надпревари и отборите нямат особено желание да се стига до 22. Дори и в настоящия вариант сериите се провеждат чак до края на ноември. През 2013-та например Нико Розберг отбеляза в Бразилия, че обичайно слушащите доста тежка музика механици си бяха пуснали коледни песнички в бокса, а Сао Пауло бе украсено в очакване на Рождество Христово.

Има някои стартове, които може би са под съмнение и затова вероятно не е лоша идея да има допълнителни варианти. Не знам дали календарът може да стигне 22 старта. Подобен брой надпревари би натоварил изключително много отборите. Преди мислехме, че провеждането на повече от 16 би било крайно трудно и то е – коментира шефът на Макларън Мартин Уитмарш.

Колегата му от един от най-малките екипи – Джон Буут от Маруся – бе категоричен, че подобно увеличение на състезанията е убийствено за отбора му:

Това би променило драстично броя на служителите, както и тестовете. Хубаво е да има нови места, но може би един-два старта ще отпаднат.