Макс Верстапен спечели безумно драматичната и хаотична Гран при на Германия, в която имаше куп катастрофи, безброй коли за сигурност и невероятни обрати само през няколко обиколки. С него на подиума се качиха Себастиан Фетел (който стартира последен) и Данил Квят.
Дъждът намаля преди началото на надпреварата, но на Хокенхайм продължаваше да вали. Трасето бе напълно мокро. Десетина минути преди старта рейс контролът съобщи, че загряващата обиколка ще се проведе зад кола за сигурност. След това трябваше да бъде взето решение дали потеглянето да е от място.
So normally around this time, we work out which cars are starting on which tyres. Today it’s pretty easy: all the cars will start on Cinturato Blue full wet tyres. #GermanGP pic.twitter.com/n2Opxt0L8N
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) July 28, 2019
With this being officially a wet race, it also means that there’s no obligation to use more than one compound. All those carefully calculated strategies can now be consigned to the trash. Race start will take place behind the safety car. #GermanGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) July 28, 2019
На пилотите бе съобщено, че ще направят още една загряваща обиколка зад сейфти кара. При третата Макс Верстапен попита по радиото кога ще започне да се състезава.
„Дори не е толкова мокро, кога се прибира колата за сигурност?”, попита Хамилтън.
Оплакванията от състезателите продължиха, тъй като сейфти карът оставаше на трасето. В крайна сметка – след четири загряващи тура – рейс контролът реши стартът да е от място. При потеглянето Верстапен се забави твърде много и бе изпреварен от Валтери Ботас и Кими Райконен.
Хамилтън тръгна чисто и поведе
LIGHTS OUT!
The German Grand Prix is under way
Raikkonen up to P3 early on
Vettel up to P14 early on#GermanGP #F1 ?? pic.twitter.com/7lu7uryumt
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019
Нико Хюлкенберг зае шестото място, а Шарл Льоклер от десети отиде седми още в първия тур. Себастиан Фетел пък спечели шест позиции при старта – той потегли от дъното на грида.
Още във втората обиколка от 64 (състезателната дистанция бе намалена заради няколкото загряващи турове) Верстапен задмина Райконен. Фетел стана 12-ти, а след това Серхио Перес се удари след завъртане. Излезе кола за сигурност. Фетел веднага влезе в бокса и сложи гуми интермедия. Хамилтън също направи бокс, както и съотборникът му. Повечето пилоти сториха същото, тъй като условията на трасето се променяха.
LAP 3/64
SAFETY CAR DEPLOYED
Sergio Perez is out after colliding with the wall ?
Multiple cars returning to the pits for intermediate tyres#F1 #GermanGP ?? pic.twitter.com/doibw77DbH
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019
Кевин Магнусен, Ланс Строл, Ландо Норис и пилотите на Уилямс не влязоха за интермедии. След серията спирания в бокса Хамилтън отново бе начело пред Ботас и Верстапен. Льоклер бе четвърти, следван от Хюлкенберг, Райконен, Магнусен, Фетел, Сайнц, Строл.
В седмия тур авансът на Люис пред съотборника му бе над 2 секунди. Верстапен бе на малко над секунда зад финландеца. От рейс контрола съобщиха, че разследват ситуацията в питлейна, при която Льоклер излезе опасно пред Грожан.
Междувременно Магнусен продължи да губи позиции на трасето, а пилотите на Уилямс сложиха интермедии. Същото сториха и останалите състезатели с гуми за мокра писта.
Temperature watch: just 22 degrees ambient and 28 degrees on track. @LewisHamilton sets the fastest lap of the race. More rain expected later, so important to look after these intermediates. #GermanGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) July 28, 2019
Пистата започна да изсъхва, но очакванията на някои екипи, както и на Пирели, бе, че скоро отново ще завали
В 12-ата обиколка Льоклер за малко изтърва контрола върху Ферари-то си при стъпване върху вода. Той успя да се върне на трасето и да продължи. От Макларън съобщиха на Сайнц, че прогнозата е в следващите 15 минути тук-там по трасето да прекапва дъжд.
Стюардите решиха да глобят Ферари за станалото в питлейна. Повреда в задвижващата система пък извади Даниел Рикиардо от надпреварата.
LAP 15/64
That’s not spray
That’s smoke coming from @danielricciardo‘s car ?#F1 #GermanGP ?? pic.twitter.com/fxpQnZjLGp
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019
Включен бе режим на виртуален сейфти кар. Льоклер влезе в бокса за нов комплект интермедии и имаше забавяне при смяната на гумите му.
В 18-ата обиколка Верстапен се изпързаля в опит да настигне Ботас. От питуола на Ред Бул му казаха да е търпелив. Льоклер пък получи съобщение, че е най-бързия пилот в този момент от състезанието. Темпото му бе с 2-3 секунди по-добро от това на съперниците. Сайнц излетя от трасето в последния завой, но не се удари в стената и се върна на трасето.
LAP 17/64
Max Verstappen has a good look at Valtteri Bottas ?
Just as he looks set to take P2, he loses grip in his Red Bull ?#GermanGP ?? #F1 pic.twitter.com/1uzeq9lohS
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019
LAP 19/64
More trouble out on track and this time it’s Carlos Sainz
He goes for a slide around the final turn but just about keeps his McLaren away from the barriers
He emerges in P15 #F1 #GermanGP ?? pic.twitter.com/FK9CwzlVzI
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019
В 22-ата обиколка от Мерцедес съобщиха на Хамилтън, че в пита вече вали. Англичанинът бе на 6,2 сек пред Ботас.
В този момент Магнусен реши да смени гуми и избра софт за суха писта!
Фетел бе извикан, също за сухи гуми, като и той взе най-меката смес. През това време Верстапен вече правеше опити да изпревари Ботас. Макс обаче влезе в пита и сложи медиум. Смените на гуми продължиха и в 27-ата обиколка Ботас взе средния по твърдост тип. На трасето Верстапен се завъртя и изрази недоволство от гумите си, заявявайки, че е трябвало да сложи най-меките. Ландо Норис пък спря отстрани на пистата с повреда в задвижващата система.
Льоклер направи още едно спиране в бокса – този път за софт. Излезе втори – на 36,5 сек зад Хамилтън.
Хамилтън също сложи най-меките гуми, имаше малко забавяне при смяната, а през това време Льоклер излетя от трасето и заседна в зона за сигурност! Отново се появи кола за сигурност.
LAP 29/64
Minutes after stopping for a set of slicks, Charles Leclerc’s race is over
He crashes into the barriers and the Safety Car comes out
Huge drama here at Hockenheim#GermanGP #F1 ?? pic.twitter.com/WFRXAx2utN
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019
Хамилтън счупи предното си крило при излизане от пистата и направо влезе в пита, а механиците на Мерцедес не го очакваха
Наложи се болидът му да бъде вдигнат на ръце, за да бъде сменен носа. В пита бе истински хаос, докато екипът търсеше гуми! Накрая излезе с интермедии. Рейс контролът съобщи, че разследва Люис и за влизането в бокса.
LAP 30/64
And now it’s race leader Lewis Hamilton’s turn to find trouble
He spins off close to the pit lane entrance and loses some of his front wing ?
A lengthy pit stop sees him re-emerge down in P5
The Safety Car is still out #GermanGP ?? #F1 pic.twitter.com/ksPGzJe8mz
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019
След серията инциденти начело се оказа Верстапен. Той водеше колоната зад сейфти кара, следван от Хюлкенберг, Ботас, Албон. Хамилтън бе пети – на 2,3 сек зад състезателя на Торо Росо. Топ 10 допълваха Сайнц, Райконен, Фетел, Гасли, Джовинаци.
Хамилтън получи наказание 5 секунди за начина, по който влезе в бокса след удара си. Той вече се опитваше да изпревари Албон при рестарта на надпреварата в 34-ата обиколка. В 37-ата Ботас взе второто място на Хюлкенберг.
Хамилтън на свой ред изпревари пилота на Рено. Райконен бе поредният пилот, допуснал грешка, но се задържа на пистата и продължи. Хюлкенберг за разлика от него заседна в чакъла, което доведе до още една кола за сигурност.
LAP 40/64
Heartbreak for @HulkHulkenberg as he crashes into the barriers and can’t recover ?
With a first F1 podium in sight, his race is over#F1 #GermanGP ?? pic.twitter.com/cS8IybB7sT
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019
Верстапен веднага бе в бокса и взе интермедии. Същото стори и Фетел, като отново имаше забавяне в бокса.
Сейфти карът се прибра в 45-ата обиколка
Авансът на Верстапен пред Ботас бе само половин секунда. Хамилтън бе на 0,4 сек зад съотборника си. Пилотът на Ред Бул се справи чудесно с рестарта и дръпна на 2 сек пред финландеца.
В този момент се проведоха поредните спирания в бокса – за сухи гуми. Хамилтън остана на пистата, но в следващия тур го извикаха. След тази серия питове Верстапен отново бе начело. Втори излезе Ланс Строл, след като от Рейсинг Пойнт го прибраха за сликове малко по-рано. Квят бе трети, следван от Ботас, Сайнц, Магнусен. Топ 10 допълваха Албон, Гасли, Фетел и Грожан. Хамилтън бе 12-ти, зад Райконен.
В 51-ия тур Квят взе второто място на Строл. В 53-ия Хамилтън се завъртя, но се върна на пистата. 7 обиколки преди карирания флаг поредната катастрофа бе на Валтери Ботас. След тежък удар в предпазните бариери той отпада от състезанието. Пак излезе кола за сигурност, а Хамилтън сложи нови гуми в опит да запише най-бърза обиколка.
LAP 57/64: SAFETY CAR
The race goes from bad to worse for Mercedes ?
Valtteri Bottas’ race is over as pushes beyond the limit in the race for the final podium place ?
Lewis Hamilton is down in P14#F1 #GermanGP ?? pic.twitter.com/NYu9T6MNrA
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019
Пак излезе кола за сигурност, а Хамилтън сложи нови гуми в опит да запише най-бърза обиколка. Състезанието бе подновено за пореден път 5 обиколки преди финала.
Тур преди края Гасли и Албон се сбутаха, при което се спука предна гума на Ред Бул-а. Инцидентът ще бъде разследван след финала.
Confirmation of the final positions from an unforgettable race at Hockenheim ⏱️#GermanGP #F1 ?? pic.twitter.com/ea8y1zqGE3
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019